Media ekspertė R. Olberkytė-Stankus: „Žodžiui „neįmanoma“ šiandienos komunikacijoje ir rinkodaroje neliko vietos“
Šiuolaikinis komunikacijos ir rinkodaros pasaulis – kaip niekada didelis, įvairus ir dinamiškas. Kas šiuo metu svarbiausia medijų turinio vartotojams, ką turėtų prisiminti turinį kuriantieji ir kaip įvairūs pokyčiai koreguoja mūsų kasdienybę? Apie kintantį komunikacijos kanalų populiarumą bei svarbiausias turinio kūrimo strategijas pasakoja agentūros „Berta&“ organizuojamo kūrybinio hakatono komisijos narė, pasaulinės media agentūros „OMD“ biuro Lietuvoje vadovė Rima Olberkytė-Stankus.
Medijų pasaulis primena kosmines lenktynes
Pasaulinės media agentūros biuriui Lietuvoje vadovaujanti R. Olberkytė-Stankus pastebi, jog šiuo metu komunikacijoje ir rinkodaroje pokyčiai vyksta kosminiu greičiu: „Jei rugsėjį užgniaužę kvapą stebėjome Bezoso ir Musko lenktynes dėl kosmoso, tai medijų rinkoje tokie skrydžiai į kosmosą vyksta kiekvieną dieną.“
Pašnekovė priduria, jog tokie staigūs pokyčiai neabejotinai yra visą pasaulį užklupusios pandemijos rezultatas.
„Medijų vartojimą pandemija pakeitė iš esmės – ateitis atėjo penkeriais–dešimčia metų anksčiau: išmokome vartoti kelias skirtingas medijos priemones skirtinguose įrenginiuose vienu metu (angl. multitasking, multiscreening). Be to, šiandien matuojame rekordinį vyresnio amžiaus žmonių skaitmenizacijos šuolį, taip pat rekordinį vartotojų įsitraukimą bei praleistą laiką socialiniuose tinkluose. Vaizdo įrašų turinio vartojimas internete, lyginant su 2017 metais, šoktelėjo į aukštumas – net 88 proc. Vos per metus mūsų praleidžiamas laikas mobiliuosiuose įrenginiuose išaugo net 18 proc. – dabar tai vidutiniškai net 141 minutės turinio per dieną. Tiek daug reikšmingų pokyčių vienu metu kažin, ar kada anksčiau teko stebėti“, – dabartinėmis tendencijomis dalijasi R. Olberkytė-Stankus.
Jos teigimu, gyvendami naujoje eroje su naujomis bei neribotomis galimybėmis tiek rinkodaroje, tiek ir komunikacijoje, kaip niekuomet anksčiau turime koncentruotis į kuriamo turinio kokybę, gebėjimą multiplikuoti jį skirtingoms tikslinėms auditorijoms ir įrenginiams bei tai daryti itin greitai.
„Posakiui „tai – neįmanoma“ šiandienos komunikacijoje ir rinkodaroje tiesiog nebėra vietos“, – pabrėžia „Berta&“ kūrybinio hakatono komisijos narė.
Vien skaitmeninės erdvės nepakanka
Žvelgdama ir vertindama labiau tradicinius komunikacijos kanalus – televiziją, radiją, spaudą – „OMD Lietuva“ vadovė pastebi, jog daugybė prekių ženklų šiandien savęs be jų vis dar neįsivaizduotų. Tad net ir fiksuodami itin spartų skaitmeninių kanalų augimą, didesnių pokyčių kitų komunikacijos kanalų naudojime galime nepastebėti.
„Televizija, radijas, lauko reklama, paraleliai su internetu, išlaiko stiprias pozicijas. Daugelis pasaulio šalių šiandien išgyvena visišką TV reklamos laiko išpardavimą – daugybė prekių ženklų šiai dienai savęs neįsivaizduoja be šių kanalų. Tyrimai rodo, jog auginti prekių ženklo žinomumą vien skaitmeninės erdvės nepakanka.
Net ir startuoliai, elektorininės komercijos prekių ženklai, veikiantys išskirtinai tik skaitmeninėje erdvėje, supranta investicijų svarbą į medijų įvairovę. Tad likčiau prie nuomonės, kad komunikacijos kanalai, bent jau artimoje ateityje nesikeis, keisis investicijų krepšeliai į juos“, – įžvalgas pateikia R. Olberkytė-Stankus.
Net atsakydama į amžinąjį klausimą „ar kada nors mirs spauda?“, pašnekovė akcentuoja šiuo metu nemažoje dalyje pasaulio šalių vykstantį spaudos renesansą. Šių dienų tendencijos rodo, jog vartotojai yra linkę mokėti už turinį, vis dažniau naudojasi mokamomis platformomis, nes jiems svarbiausi aspektai – turinio aktualumas ir kokybė. „Ar spauda išliks, priklausys nuo pačios spaudos gebėjimo prisitaikyti prie pokyčių ir vartotojų poreikių, noro evoliucionuoti, o tolimesnę komunikacijos ir rinkodaros kanalų kaitą stebėsime ateityje“, – pabrėžia media ekspertė.
„Įgalinti“ tendencijas kviečia kūrybiniame hakatone
Rima Olberkytė-Stankus – viena iš agentūros „Berta&“ organizuojamo kūrybinio hakatono komisijos narių. Tokį nestandartinį iššūkį agentūra „Berta&“ meta būsimiesiems specialistams, svajojantiems apie galimybę pamatyti rinkodaros virtuvę iš arčiau ir pelnyti savo srities profesionalų įvertinimą bei finansinį paskatinimą.
Vertinimo komisijos verdiktu atrinktos penkios komandos lapkričio 11 d. bus pakviestos išbandyti savo jėgas finaliniame kūrybiniame hakatone. Geriausiai pasirodžiusios komandos trijulei atiteks „Berta&“ įsteigta 1500 Eur piniginė premija.
Abiejų etapų hakatono projektus vertins patyrę savo srities vilkai: kūrybinį iššūkį organizuojančios komunikacijos agentūros vadovė Berta Čaikauskaitė, reklamos ir kūrybiškumo mokyklos „The Atomic Garden“ vadovas Aivaras Šičkus, media agentūros „OMD Lietuva“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus ir digital agentūros „SuperYou“ partnerė Gintarė Surgutanovienė.
Šią įžvalgą parašė: Berta&Team
Berta&Agency komanda
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž