Esate tuo, kaip jus mato kiti
Visai neseniai „Berta&Agency“ viešėjo būrys studentų. „Kokias kūrybiškumo metodikas taikote breinstormuose, kaip nepritrūkstate kūrybinių idėjų?“, – beveik choru klausė mūsų svečiai.
Tuomet prisiminiau kažkur LinkedIn platybėse matytą įrašą, apie kurį jiems ir papasakojau. Maždaug taip: ateiname į darbą ir pradedame „kūrybinti“, pavalgome pietus ir grįžtame prie darbo. Nes idėjos gimsta jas gimdant ir ne kitaip.
Ilgai kalbėjomės, kol paaiškėjo, kad koją dažnai kiša ne kūrybingumo stoka, o strategijos ir jos įgyvendinimo nebuvimas. Kaip ir neretai komunikacijos paslaugų beieškantys prekių ženklai, taip ir studentai lyg iš vadovėlio vardino tas pačias klišes, neleidžiančias kritiškai ir naujomis akimis pažvelgti į prekių ženklą, jo komunikaciją ir sprendžiamas problemas.
Klišė Nr. 1 👉 Bet mes VISADA organizuojame tuos renginius, tačiau publikos juose vis mažiau ir mažiau. Keičiasi kartos, keičiasi komunikacijos būdai – keičiasi ir auditorijos poreikiai. Jeigu kadaise dalyvavimas Alma mater organizuojamuose renginiuose būdavo prestižo reikalas, tai šiandien re(n)ginių apstu. Galbūt ir kokybiškesnių, ir įdomesnių. Norite susigrąžinti auditorijos susidomėjimą? Tuomet atnaujinkite supratimą, kuo iš tikro gyvena jūsų klientai, sukurkite vertę, kurios kitur jie negaus, įtraukite ir sudominkite iš naujo.
Klišė Nr. 2 👉 Mes LYG IR faini, bet girdime, kad apie mus galvoja ir kitaip. Jūsų auditorijos nuostatos jūsų atžvilgiu yra tai, kas jūs iš tiesų esate. Viduje galite jausti ir galvoti visiškai kitus dalykus, tačiau tiesa yra ta, kaip jus mato kiti. Nebijokite kritiškai pažiūrėti į savo prekių ženklą, nupūsti dulkes, pasijuokti. Tada nuspręskite, kokius norite, kad jus matytų, elkitės šitaip ir komunikuokite nuosekliai.
Klišė Nr. 3 👉 Bet KAIP dar paskleisti žinią apie save ir įtraukti auditoriją? Tradiciniai kanalai seniai nebeveikia. O štai čia jau reikia breinstormo. Didelę sklaidą turintys komunikacijos kanalai užtikrina bendrą žinomumą, kuria reputaciją, priduoda svorio. Dėl didelio informacinio triukšmo išsiskirti darosi sudėtinga, tad kūrybiški sprendimai tikrai reikalingi (nepamirštant, kokią problemą sprendžiate). Kita vertus, dažnai pamirštame ir tokias priemones kaip rekomendacijos, ambasadorių tinklas, bendruomenė – kur reikia užmegzti ryšį, sukurti realią pridėtinę vertę, tačiau ir naudos galima gauti dvigubai daugiau. Be to, jeigu jūs neskaitote ar neklausote informacijos viename ar kitame portale ir pro jūsų akis magiškai praslysta reklama, nereiškia, kad tas pats vyksta ir su jūsų auditorija.
Klišė Nr. 4 👉 Taigi VISI žino, kas mes esame. Kodėl tiesiog neateina? Visi gal ir žino, kas jūs esate, tačiau galimai nežino, kuo galite būti naudingi jiems. Sukurti nuostatas tikslinei auditorijai prireiks ne tik kūrybiškumo, puikaus storytellingo, bet ir nuoseklaus darbo skirtinguose komunikacijos kanaluose bei laiko. Būtent nuoseklumas (tam turite žinoti, kas jūs esate) ir laikas yra geriausi žinomumo bičiuliai. Net žinomiausi prekių ženklai nuolat investuoja į atpažįstamumą.
Klišė Nr. 5 👉 Bet juk tai kainuos pinigus ir išspirs mus iš komforto zonos. Šito nesako niekas, bet greičiausiai pagalvoja daugelis. Tiesa, jeigu norite pakeisti vagą, kurioje sėdite, teks investuoti ir eksperimentuoti. Be to, prireiks ryžto, drąsos keistis ir kantrybės eiti priekin. Bet tik tokiu būdu galite tikėtis rezultato, kuris ne tik pamaskuos pilkus paakius, bet iš tiesų atnaujins odą.
Vietoje pabaigos
Kurkite reklamas žmonėms, o ne prekių ženklų komandoms – taip neseniai rašė mano kolega Tomas. Bendrovės viduje dirbančios prekių ženklo komunikacijos komandos, žinodamos kiekvieną savo brendo niuansą, dažnai pritrūksta objektyvaus vertinimo. Tad požiūris iš šono gali įnešti teigiamų naujovių.
Šią įžvalgą parašė: Vaida Daknienė
Komunikacijos strategė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž