Kurkite reklamas žmonėms, o ne prekių ženklų komandoms

Net ir patyrę rinkodaros ir komunikacijos specialistai dažnai pamiršta, kad sprendimus priima iš tikro egzistuojantys žmonės. Ne prekių ženklo strategijoje aprašytos tikslinės vartotojų grupės, kurių savybės, lyg tyčia, puikiai atitinka prekių ženklą.

Ar dirbtinis intelektas pakeis komunikacijos strategus?

Nenuostabu, kad socialiniuose tinkluose ir portaluose viena skaitomiausių temų tapo ne tik ko tikėtis AI technologijų, tokių kaip ChatGTP, bet ir kokios darbo vietos išnyks. Viena tokių – marketingo ir komunikacijos specialistai bei strategai. Tačiau ar tikrai teisingai supratome futuristų ir verslo analitikų įžvalgas?

Subjektyvus komentaras. Kaip suvaldyti asmeninės komunikacijos krizę?

BertaAndAgency_eksperto-zvilgsnis_Tomas-Kirsa_subjektyvus-komentaras-kaip-suvaldyti-asmenines-komunikacijos-krize

„Mes tris metus kūrėm tiek daug gero turinio turintį klubą. <..> Ar dabar baisu, kad viena klaida ištrins viską? Taip“, – sako Rasa Jusionytė, prekių ženklo „Ką Darai Daryk Gerai“ įkūrėja. Istorija nebūtų įsiplieskusi, jei ne pačios Rasos elgesys. Kuo daugiau ji atvirauja ir bando gėdinti kitus – tuo stipriau sau kasa duobę. Atsiprašyti be […]

Pyst ir pirmas kartas, arba kodėl orgazmo investicijos tegul lieka sekso prekių parduotuvėms

Berta-And-Agency_eksperto-zvilgsnis_Tomas-Kirsa_pyst-ir-pirmas-kartas-arba-kodel-orgazmo-investicijos-tegul-lieka-sekso-prekiu-parduotuvems

Pirkėjų dėmesį pritraukti jau kliše tapusiais dviprasmiškais ištiktukais arba seksistinio konteksto reklamomis – tokie nusikėlimai atgal į reklamos pasaulio Laukinius Vakarus rinką ištiko šiemet net keliskart. Štai šią savaitę netyla kalbos apie „Fielmann“ akinius tik suaugusiesiems. Lengvų pardavimų paieška ar kūrybiškumo krizė? Kviečiu skaityti kelis savo patarimus, kurie leistų išvengti panašių komunikacijos krizių. Kodėl džigi […]

Kurie (ne)etiškesni: influenceriai ar jų rinkodarą pasitelkiantys politikai?

Berta-and-agency_razinkos-Tomas-Kirsa_kurie-ne-etiskesni-influenceriai-ar-ju-rinkodara-pasitelkiantys-politikai

Tiek naujoji, tiek senoji politikų karta prieš kiekvienus rinkimus ieško būdų, kaip padidinti jaunesnių rinkėjų įsitraukimą ir gauti balsų. Sutikime, politinės rinkimų kampanijos gana nuobodžios ir nepritraukia social medios kartos ne tik Lietuvoje. Ir čia į pagalbą ateina tie, kurių profesiją pastaruoju metu vis bandoma palaidoti, nors įtakos jie dar tikrai turi. Šią savaitę JAV […]

Kalbėti „emodžiais“ sveika ir net rekomenduojama

Berta-and-agency_razinkos-Tomas-Kirsa_kalbeti-emodziais-sveika-ir-net-rekomenduojama

Skaitmeninėje erdvėje šiandien yra daugiau nei 2000 tokių grafinių simbolių, bet neretai jie vadinami kalbos šiukšlėmis. „Naudoja juos, nes žodynas skurdus.“ „Tai vaikiška, juk galima tiesiog parašyti žodį…“ Tai tik kelios klišės, kurias jaustukų nemėgstantys ar jų tiesiog nesuprantantys kartoja. Geltoni simboliai, sukurti naudojant kabliataškius ir skliaustus, buvo išrasti 1998 m., o 2010 m. standartizuoti ir […]

Graikams ir britams mėlyna atrodo skirtingai

Berta-and-agency_razinkos-Tomas-Kirsa_graikams-ir-britams-melyna-atrodo-skirtingai

Lingvistas Benjaminas Whorfas kadaise sukūrė teoriją, kad kalba turi ypač didelę reikšmę tam, kaip žmogus mato pasaulį, taigi ir spalvas. Ji buvo kiek kategoriška, tačiau teisinga. Naujausi tyrimai patvirtina, jog gimtoji kalba, o tuo pačiu ir kultūros išsivystymas, supanti aplinka, iš tiesų turi tam tikrą poveikį spalvų apdorojimui. Be abejonės, graikai ir britai nėra išskirtiniai […]

Legendinių mados namų drabužių kolekcija – metavisatoje

Berta-and-agency_razinkos-Tomas-Kirsa_legendiniu-mados-namu-drabuziu-kolekcija–metavisatoje

Nors paprasti vartotojai vangiai jungiasi į virtualų pasaulį pagal platformos įkūrėjo Marko Zuckerbergo viziją, skaitmeninė mada tampa standartu. Vis daugiau mados prekių ženklų pristato savo kolekcijas „Facebook“ sukurtoje metavisoje. Patyrę marketingo strategai kreipiasi į žaidimų kūrėjus, siekdami jų kuriamame turinyje bet kokia kaina integruoti savo prekių ženklo gaminius. Juk kompiuterius žaidimus žaidžia ne tik vaikai, […]

Nuo šiol „TikTok“ – muzikai, „Spotify“ – tinklalaidžių transliacijoms, „Netflix“ – žaidimams?

nuo-siol-tiktok-muzikai-spotify-tinklalaidziu-transliacijoms-netflix-zaidimams

Interneto įrankiai turi vieną bendrą savybę – jie nuolat keičiasi. Įdomu tai, kad pastaruoju metu keli visiems puikiai žinomi prekių ženklai nusprendė modifikuoti savo amplua kone sutartinai. COVID-19 sustabdė įprastą gyvenimą visame pasaulyje, bet išlaisvino daugybę žmonių kurti naudingą turinį „TikTok“. Užslėpti talentai ėmė aktyviai dalintis ir savo kūrybos dainomis, kurios greitai tapo hitais. (Kinų […]

LIDL kėsinasi į „Coca-Colos“ Kalėdas!

Berta-and-agency_razinkos-Tomas-Kirsa_lidl-kesinasi-i-coca-colos-kaledas

Sunkvežimį vairuojantis raudonai apsirengęs Kalėdų Senelis veikiausiai daugumos galvose pirmiausia siejasi su prekių ženklu, sukūrusiu gražiausių metų švenčių simbolį, tapusį ne tik Vakarų kultūros dalimi. Jo pakeisti dar niekam nepavyko. Kol kas. Pabandyti tai padaryti nusprendė LIDL Didžiosios Britanijos padalinys, kaip savo šių metų kalėdinės kampanijos simbolį pristatęs LIDL meškutį: „Nerodydamas jokių emocijų, jis sugeba […]