Skaitmeninės agentūros partnerė Gintarė Surgutanovienė: „Socialiniuose tinkluose visiems patikti neįmanoma, o ir nereikia“
Šiais laikais nė vienas neįsivaizduojame savo dienos be socialinių tinklų – nuolatinio naujienų srauto, lengvesnio bendravimo bei apsipirkimo, taip pat pripažinimo jausmo ir iliuzijos, jog neįpareigojančiai žiūrėdami turinį tarsi atsipalaiduojame. Kaip socialiniai tinklai atliepia mūsų poreikius ir kaip jie ilgainiui kinta nejučia prisitaikydami prie besikeičiančių mūsų kasdienos įpročių? Šiuo metu vyraujančias socialinių tinklų tendencijas padeda apžvelgti agentūros „Berta&“ organizuojamo kūrybinio hakatono komisijos narė, skaitmeninės agentūros „SuperYou“ partnerė Gintarė Surgutanovienė.
Augantys ir augsiantys socialiniai tinklai
G. Surgutanovienė, vertindama socialinių tinklų evoliuciją, pirmiausia įžvelgia tai, jog visos socialinių tinklų platformos, žvelgiant iš reklamos galimybių pusės, – gana panašios. Pagrindinis skirtumas, lemiantis pasirinkimą komunikacijoje ir rinkodaroje, yra kliento poreikiai ir tikslinė auditorija.
„Pagal socialinį tinklą naudojančių žmonių skaičių „Facebook“ tvirtai užima pirmąją vietą Lietuvoje su 1,7 mln. aktyvių naudotojų, o štai antroje vietoje „Instagram“ – 860 tūkst. naudotojų. Sparčiai auga „LinkedIn“ platforma ir turi jau virš pusės milijono aktyvių lietuvių bendruomenę, o dažnai pamirštamas „Snapchat“ – virš 400 tūkst. naudotojų. Didelio dėmesio sulaukiantis ir žaibiškai augantis „TikTok“ dabar galėtų lenkti „Snapchat“, tik čia tikslių duomenų neturiu – socialinis tinklas jų nepateikia, bet praeitų metų pabaigoje juo naudojosi virš 200 tūkst. lietuvių“, – socialinių tinklų prigijimą Lietuvoje komentuoja G. Surgutanovienė.
Pašnekovė taip pat pastebi, jog nenumaldomai augantys ir besikeičiantys socialiniai tinklai vis dar turi nemažai vietos plėstis. O ilgainiui atsiras naujų platformų ir naujų formų ryšio palaikymui visame pasaulyje. Esamos platformos taip pat geba mus stebinti, tad socialiniams tinklams ir ateityje ekspertė pranašauja tik dar didesnį augimą.
„Keičiantis darbo modeliui auga į karjerą orientuoti socialiniai tinklai kaip „Clubhouse“, „Xing“. Prekės ženklą pakeitęs „Facebook“ (dabar „Meta“) skelbia, kad socialinių tinklų naudojimasis iš mobilių įrenginių persikels į virtualią realybę, o auganti e-sporto rinka augina tokius socialinius tinklus kaip „Twitch“ ar „Discord“. Tad galimybių ir nišų plėtrai tikrai yra daug“, – išskiria agentūros „Berta&“ kūrybinio hakatono komisijos narė.
Geriausias patarimas sėkmei – ieškoti sąsajų kasdienoje
Siekiant pritraukti auditorijos dėmesį ir būti pastebėtiems didžiuliame informacijos sraute, G. Surgutanovienė siūlo prisiminti, jog visiems patikti – neįmanoma. Geriausiems rezultatams komunikacijoje ir rinkodaroje pasiekti ji neturi jokio universalaus recepto, mat jo paprasčiausiai nėra.
„Efektyviausias būdas pasiekti sėkmę – pirmiausia įsivardyti, koks yra kuriamos komunikacijos tikslas. Greičiausiai, tai nebus „patiktukų“ rinkimas, o turimas aiškesnis tikslas padiktuos ir galimus geriausius sprendimus“, – pataria G. Surgutanovienė.
Skaitmeninės agentūros „SuperYou“ partnerė tiki, jog labiausiai įtraukiantį ir daugiausiai dėmesio sulaukiantį turinį socialiniuose tinkluose pavyks sukurti kaskart ieškant sąsajų su realiu pasauliu bei su tuo, kas vyksta čia ir dabar.
„Didelio populiarumo susilaukęs „Netflix“ serialas „Squid game“ paskatino ne tik kūrėjus, bet ir prekės ženklus reaguoti bei kurti turinį apie serialą, taip vienijant ir įtraukiant serialo fanus. Nemažiau meistriškai į aktualijas socialiniuose tinkluose reaguoja „IKEA“ prekių ženklas“, – keletą „išsprogstančio“ turinio pavyzdžių pateikia pašnekovė.
Žinoma, kontraversiški dalykai taip pat visuomet iššaukia didesnį matomumą, tad geriausia prisiminti viena – nereikia bijoti bandyti ir nereikia bijoti eksperimentuoti siekiant savo tikslų.
Nebijoti klysti kviečia kūrybiniame hakatone
Gintarė Surgutanovienė – viena iš agentūros „Berta&“ organizuojamo kūrybinio hakatono komisijos narių. Tokį nestandartinį iššūkį agentūra „Berta&“ meta būsimiesiems specialistams, svajojantiems apie galimybę pamatyti rinkodaros virtuvę iš arčiau ir pelnyti savo srities profesionalų įvertinimą bei finansinį paskatinimą.
Vertinimo komisijos verdiktu atrinktos penkios komandos lapkričio 11 d. bus pakviestos išbandyti savo jėgas finaliniame kūrybiniame hakatone. Geriausiai pasirodžiusios komandos trijulei atiteks „Berta&“ įsteigta 1500 Eur piniginė premija.
Abiejų etapų hakatono projektus vertins patyrę savo srities vilkai: kūrybinį iššūkį organizuojančios komunikacijos agentūros vadovė Berta Čaikauskaitė, reklamos ir kūrybiškumo mokyklos „The Atomic Garden“ vadovas Aivaras Šičkus, media agentūros „OMD Lietuva“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus ir digital agentūros „SuperYou“ partnerė Gintarė Surgutanovienė.
Šią įžvalgą parašė: Berta&Team
Berta&Agency komanda
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž