Berta-And-Agency_Gabija-Laibakojyte_eksperto-zvilgsnis_vartotoju-uzgaidos-2023-aisiais-pasitikrinkite-ar-esate-joms-pasirenge

Vartotojų užgaidos 2023-aisiais: pasitikrinkite, ar esate joms pasirengę

Turbūt niekas neturi tiek daug įtakos prekių ženklų sėkmei kaip vartotojai – jų įpročiai, poreikiai, lūkesčiai ir netgi nuotaikos. Nors šie turi tendenciją labai greitai keistis, visgi kiekvieni nauji metai su savimi atsineša ir tam tikras tendencijas bei prognozes apie tai, ko iš jų tikėsis auditorija bei kokios rinkodaros (ir ne tik) priemonės gali padėti su ja sukurti dar tvirtesnį ryšį. Taigi, į ką, mano nuomone, svarbu atkreipti dėmesį ir pasitikrinti, ar tikrai esate pasirengę atliepti 2023-aisiais?

Pasikeitę informacijos paieškos įpročiai

Beveik pusę laiko, kai nemiegame, mes praleidžiame online. Nenuostabu, kad bet kokios informacijos apie mus dominančią temą ar produktą paiešką esame įpratę pradėti nuo „Google“ langelio. Taip buvo iki šiol. Įdomu tai, kad pirminis interneto naudojimo tikslas – surasti informaciją apie mus dominančią temą ar produktą, pastaraisiais metais smarkiai sumenko (-14 proc. nuo 2018 m. iki 2022 m., „GWI Core“ duomenys). Kas nutiko?

Tam reikšmingos įtakos turi socialinių tinklų algoritmai, kurie mums aktualią informaciją pateikia vos ne tą pačią minutę, kai apie tai pagalvojame ir net neįdėjus papildomų pastangų paieškai. O pats pateikimo formatas – ypač lengvai ir greitai „suvartojamas“.

Įdomu tai, kad Z kartos atstovai jau dabar informacijos paieškai naudoja ir ateityje vis dažniau naudos „Instagram“ ar „Tik Tok“, o ne „Google“. Be to, pasikeitė ir patys informacijos rinkimo įpročiai – jie ieško ne konkretaus prekių ženklo ar produkto, o „įkvėpimo ir idėjų“.

Šie vartotojų online elgsenos pokyčiai skatins prekių ženklus artimiausiu metu pergalvoti savęs pateikimą ir išbandyti visiškai naujus konceptus, daugiau eksperimentuoti su turiniu, kanalais ir netikėtomis prekių ženklo, produkto integracijomis. Tie prekių ženklai, kurie sugebės „pagauti dėmesį“ ir įtraukti, pasiūlyti praktišką turinį, o tik po to – pateikti informaciją apie save ir savo produktą, dažniausiai ir taps pirmuoju pasirinkimu.  

Dar trumpesnis pirkimo kelias

Remiantis „GWI Zeitgeist” 2022 m. rugpjūtį atliktu vartotojų elgsenos tyrimu, greitai priimti sprendimą pirkti skirtingų kartų pirkėjų tarpe skatina geri pasiūlymai, antroje vietoje – noras apsidovanoti, palepinti save arba tiesiog išbandyti kažką naujo. Tiesa, impulsyvius Z ir milenialsų kartų pirkinius gali paskatinti ir… pats pirkimo procesas. 34 proc. svarbus paprastas ir greitas atsiskaitymas internetu, 21 proc. – galimybė pirkti tiesiog paspaudus mygtuką socialiniame tinkle.

Dideliu pranašumu toliau išliks ir prekės pristatymas tą pačią arba kitą dieną – tai pastebi ir tarptautinės siuntų bendrovės, tokios kaip „Venipak“, kurios greitą prekių pristatymą iki namų durų ar paštomato jau laiko ne išskirtinumu, o norma.  

Taip pat siekiant kuo labiau sutrumpinti pirkimo kelią, kai kurie pardavėjai jau dabar siūlo įsigyti iš anksto paruoštus pirkinių krepšelius, pavyzdžiui, profesionalios stilistės ar mėgstamos influencerės sukurtą įvaizdį arba vakarienės produktų krepšelį pagal virtuvės šefo receptą. Tikėtina, kad tokių rinkodarinių veiksmų daugės, nes pardavėjams tai yra puikus „įrankis“ mažiau populiarių produktų paklausai didinti, paskatinti juos išbandyti pirmą kartą, o pirkėjams – taupo laiką ir pastangas.  

„Parduokite” geras emocijas ir jausmus

Nors infliacijos fonas ir pesimistiškos vartotojų nuotaikos prekių ženklus skatina daugiau susitelkti į kainų komunikaciją, primenančią nesibaigiantį Judojo penktadienio pasiūlymų maratoną, visgi vartotojų elgsenos tyrimai rodo, kad kokybė vs. kaina akistatoje ir toliau laimės kokybė.

Be to, brangesni, aukštesnės kokybės ar ne pirmo būtinumo pirkiniai vartotojams tampa savotiška pasilepinimo ir emocinio pasitenkinimo forma. Pagal kategorijas tokių „pasilepinimų” sąraše prioritetiškai rikiuojasi drabužiai, maistas į namus, elektroniniai prietaisai, valgymas mieste, kelionės, sveikatos ir asmeninės higienos prekės, aksesuarai, dienos patirtys (pvz., dienos spa), odos priežiūros produktai, namų pramogos.

Taigi, šioms kategorijoms priklausantiems prekių ženklams kaip niekada bus svarbu ne tik išryškinti savo pranušumus, bet ir jų kuriamą emocinę vertę – perteikti teigiamas emocijas, pasitenkinimo jausmą, kurį vartotojas gali kartu „nusipirkti”.

Žmogiški prekių ženklai

Nors šiuo metu prekių ženklai akivaizdžiai bando konkuruoti ir pritraukti vartotojus kaina: nuolaidų kodai, antiinfliaciniai pasiūlymai, cashback kampanijos ir t.t., tačiau tą gali sau leisti daryti tikrai ne visi. O ir tų, kurie gali dabar, kaštai auga ir neaišku, kaip ilgai pavyks išlaikyti savo kaininį patrauklumą už tą pačią kokybę.

Remiantis jau anksčiau minėtu „GWI Zeitgeist” tyrimu, kokybė ir kaina – du svarbiausi kriterijai (atitinkamai 53 proc. ir 36 proc.), nulemiantys sprendimą pirkti. O koks yra trečiasis, kuris galėtų padėti atsverti išaugusią kainą už tą pačią kokybę? Tai yra pasitikėjimas prekių ženklu.

Neapibrėžtumo laikais jis gali labai smarkiai susvyruoti, bet kartu – ir išaugti, kuomet pažeidžiamesni vartotojai pradeda ieškoti saugumo ir prioritetą teikti prekių ženklams, kuriais pasitiki. Kaip tokiu tapti?

Labai žmogiškai – būti atviriems, skaidriems ir rodyti empatiją. Nebijoti kalbėti apie kainų kilimą, aiškinti priežastis, dalintis verslo iššūkiais, rodyti žmones, kurie kuria prekių ženklą.

Tas pats galioja ir įgyvendinant rinkodarines kampanijas – susitapatinti su savo vartotoju, nebijoti suklysti, būti juokingais ir netobulais. Mažiau korporatyvumo, dirbtinumo ir nušlifuoto turinio be emocijos. Daugiau žmogiškumo.

Tai – tik kelios įžvalgos, kurios, mano nuomone, bus ypač svarbios kitąmet. Tiesa, net jeigu jūsų prekių ženklo strategija veda visai kita linkme – nieko tokio! Metų eigoje ją galite koreguoti ir eksperimentuoti. Tai yra sėkmingų prekių ženklų savybė. Sklandžios ir praktiškos prekių ženklo kelionės 2023-aisiais!

Šią įžvalgą parašė:

Projektų direktorė | Berta&Agency

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Uždaryti
type characters to search...
Uždaryti
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą pasirinkimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. View more
Sutinku
Nesutinku