Metiniai tikslai darbuotojams – kaip nepasikišti sau kojos
Remiantis statistiniais duomenimis, metinius arba vienkartinius pokalbius dažniausiai renkasi stambios, 250 ir daugiau darbuotojų turinčios įmonės, o štai pusmetiniai vertinimai labiausiai pritinka privataus užsienio ar vietinio kapitalo įmonėms, taip pat – valstybinėms įmonėms.
Tad jei šiuo metu tik svarstote, reikalingi jums metiniai pokalbiai ar ne – atvirai pasakysiu, kad vienareikšmio atsakymo nėra. Bet reikia nepamiršti, kad metiniai pokalbiai yra vadovo vadybinis įrankis, kuris realiai gali duoti naudos. Galiausiai, juk tai pačios įmonės vertybių ir vizijos pildymas, todėl dažnai sprendimas priklauso tiek nuo vadovo, tiek nuo komandos iniciatyvos. Skaičiai skaičiais, bet geriau nei bet kas situaciją iliustruoja realūs pavyzdžiai.
Stodama už komandos „Berta&Agency“ vairo, tvirtai žinojau, kad norėdama pažinti žmogų ir specialistą, sužinoti jo požiūrį į mūsų darbo procesus, išsiaiškinti opius klausimus bei padėti išsikelti kaskart naujus profesinius, o gal ir asmeninius tikslus, vienu pokalbiu per metus neapsiribosiu. Tą darau reguliariai kas pusmetį ar net dažniau, atsižvelgdama į kolegos asmenybę ir poreikį.
Ir dabar, sukdama jau trečią ratą ir kalbėdamasi su darbuotojais apie praėjusius ir ateinančius metus, suprantu, kokią vertę teikia nuolatinis vadinamasis „pulso palaikymas“ ir pabendravimas tete-a-tete. Apsimoka visai įmonei ir padeda judėti pirmyn kiekvienam atskirai.
Paklausite, o kaip pasiekti tokį metinių pokalbių efektyvumą?
👉 Pirmiausia – manau, kad tradiciniai metiniai pokalbiai paprastai neatitinka esamų darbuotojo lūkesčių. Kitaip tariant, tai, kas buvo išgryninta sausio mėnesį, po metų gali būti pasikeitę 180 laipsnių kampu.
Ir ne tik todėl, kad per tiek laiko galbūt susvyruoja darbuotojų nuostatos, požiūris į darbdavį ar pasikeičia pati verslo kultūra, – per tiek laiko pasaulį gali ištikti mažų mažiausiai netikėtumai.
Pavyzdžiui, kone metus besitęsiantis karas pakoregavo kolegų vertybių suvokimą. Tai kainavo ir santykių nutraukimą su kai kuriais klientais ir partneriais. Privertė labiau tikrinti ir atidžiai įsivertinti, kokiame kontekste sukamės ir koks yra tikrasis mūsų vertybinis stuburas.
👉 Dar vienas niuansas, nevedantis prie abipusio pasitenkinimo, tas, kad metiniai pokalbiai tarsi leidžia suskaičiuoti, kiek ir ko buvo pasiekta, tačiau dažniausiai metinių rezultatų aptarimas mažai motyvuoja ir nepriveda dialogo prie autentiško ryšio tarp pokalbio dalyvių.
Žinoma, jei savo įmonėje taikote hierarchinį valdymo būdą, pagrįstą amerikietiškuoju vadybos modeliu, galbūt santykio kūrimas jums ir nėra prioritetas.
Aš pati praktikuoju japoniškąjį vadybos modelį, kur pareigybių pavadinimai ar stažas nėra sureikšminami – čia visi lygūs. Tad mums ryšys yra vertybė, kurią pakurstome kiekvienu tokiu didžiuoju, reguliariu pokalbiu.
👉 Galiausiai atminkite, kad varžantis konkurencingoje rinkoje negalima leisti komandai užkerpėti. Susitikdami su darbuotojais vos kartą per metus, apribojate save ir nesate pajėgus galutinai pažinti kolegų talentų ir vidinių resursų, nes jų keliami tikslai tokiam ilgam periodui bus dažniau abstraktūs nei konkretūs.
Kaip tik pernai apie tai tinklalaidėje „Berta&Talks“ kalbėjausi su koučingo specialistu Povilu Petrausku. Jis atkreipė dėmesį, kad metų pradžioje išsikėlus tikslus seka kitas, vadinamasis „pirmųjų metų dienų“ arba „pirmų metų savaičių“, etapas, kai užsidegimo vis dar daug ir visi išsikelti tikslai vyksta. Tačiau didžioji dalis tikslus keliasi baigiantis metams, o prabėgus savaitei, dviem, trims, galbūt mėnesiui, grįžtama į seną ritmą, nors vis dar galima padaryti kai kuriuos kitus dalykus.
👉 Taigi, pusmetiniai pokalbiai ilgalaikius tikslus leidžia koreguoti arba visai eliminuoti, jei pastarieji yra nebeaktualūs (o taip tikrai gali būti). Tokiu atveju paprasčiau laiku pasiūlyti kompetencijų ugdymą ir kėlimą, o gal ir apskritai naują kelią.
Jei argumentai aukščiau jūsų neįtikino, galbūt pokyčiams vis dar nesate pasirengę. Metiniai pokalbiai yra tikrai geriau nei jokių pokalbių. Vis dėlto, pasak verslo analitiko Josh Berin, tarptautinėje rinkoje net apie 70 proc. visų organizacijų kaip tik siekia arba jau transformuoja metinius pokalbius, įterpdami dažnesnio intervalo vertinimus bei neformalaus ugdymo pokalbius.
Šią įžvalgą parašė: Berta Čaikauskaitė
Komunikacijos konsultantė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž