Laikome karantino egzaminą: praktiniai patarimai verslui, kaip komunikuoti
Bene sunkiausias apribojimas, įvestas šalyje aną savaitę, buvo išlaikyti žmogiškąjį ryšį kelių metrų atstumu. (O dar sako, kad lietuviai – šalti žmonės.) Tačiau stiprus dabar gali būti nebent interneto ryšys. Stiprus ir galingas visomis prasmėmis, nes galime komunikuoti ir (iš)gyventi per karantiną. Neabejotinai po jo atsitiesti turėsime visi, tačiau kai kuriems verslo sektoriams šis laikotarpis – tikrų tikriausia kova dėl išlikimo. Jiems ypač svarbu prisiminti seną gerą tiesą, jog krizė – tuo pačiu ir galimybė. Interneto ir socialinių tinklų eroje, ištikus krizei, ta galimybe tampa skaitmeninė komunikacija. Veikiant greitai, išradingai ir nesibaiminant, labai tikėtina, ne tik pavyks ištverti šį išbandymų metą, bet ir greičiau atsistoti ant kojų jam pasibaigus. Gal net ir ką nors išlošti.
Remiantis naujausiais duomenimis, savaitę prieš paskelbiant ekstremaliąją padėtį Lietuvoje vartotojai naujienų portaluose tapo beveik perpus aktyvesni nei vasarį. Tuo tarpu reklamų spustelėjimų juose pagausėjo daugiau nei dvigubai – 55 %, o feisbuke ir instagrame – 26 %. Pakitę vartotojų įpročiai – galimybė verslui skirti visą save tikslinei auditorijai. Tapti ryškiai matomais naujienų portaluose ir socialiniuose tinkluose potencialiems klientams, darbuotojams ar investuotojams – tai yra sustiprinti reputaciją, parduoti produktą, pritaikykite jiems savo pasiūlymus. Tiems, kuriuos įsikūrę e. parduotuvės platformoje, derėtų susitelkti į techninę jos bazę ir tinkamą slapukų veikimą. Tai padės surinkti kontaktus, fiksuoti potencialius klientus ir sekti srautą, vėliau tapsiančius realiais pardavimais.
Dar vienas būdas išnaudoti skaitmeninę erdvę šiuo laikotarpiu – kūrybiškai pristatyti prekę ar paslaugą. „Vyturio“ leidykla savo elektroninių ir audioknygų biblioteką moksleiviams atvėrė dar prieš paskelbiant karantino pradžią, o kvietimai prisijungti į nuotolines sporto, šokių treniruotes, meditacijos seansus – inciatyvos, vis labiau gožiančios viruso aktualijų srautą feisbuke. Tiems, kuriuos namuose leidžiamas laikas įkvepia itin praktiškai, pavyzdžiui, pokyčiams interjere, protingų namų ekspertas JUNG siūlo pasinerti į papildytą realybę ir išsirinkti jungiklį tiesiog naudojantis programėle. Virtualūs pasaulio muziejai – sprendimas kelionių aistruoliams, kuriems teks gerokai palūkėti galimybės keliauti. Net renginių organizatoriai, kurie bene pirmieji pajuto skaudžius apribojimų dėl karantino kirčius, keliasi į virtualią erdvę ir siūlo neįtikėtiną renginio „iš namų“ patirtį. Tai tik keletas pavyzdžių, kaip likti ištikimiems esamiems klientams ir patraukti naujų dėmesį. Mąstykite nestandartiškai. Jei atrodys, kad sugalvotas sprendimas yra visiška beprotybė – puiku. Tai jūsų aukso veršis.
Išplėskite paslaugų asortimentą arba pasiūlykite naujų galimybių. Tiems verslams, kurie tik svarstė apie e. prekybą, dabar pats metas į ją susitelkti – fizinės parduotuvės nebėra perspektyvus pasirinkimas. Sumaniausieji ir drąsiausieji (šiaip ar taip, bijoti vargu ar bėra ko) atsiradus paklausai savo produktą parduos sėkmingiausiai. Ir ne tik dabartinės situacijos kontekste, kuomet apsipirkti fiziškai galima tik maisto ir kitų būtinųjų prekių, o daugelio paslaugų teikimas apskritai sustojęs. Pirmiau paminėti ir panašūs sprendimai – ne tik alternatyva „ištempti“ karantino laikotarpį. Platesnis prekių ar paslaugų asortimentas, sumanesnis jo pateikimas – ideali patirtis netolimai ateičiai, iš kurios pavyks uždirbti. Sakysite, mažai empatijos tiems, kurie nespėjo įšokti į e. prekybos traukinį arba siūlo tai, ko negalima parduoti virtualiai? Pirma, užtat daug racionalumo, kuris šioje gana beviltiškoje situacijoje labai gelbsti. Antra, ar tikrai negalite parduoti savęs virtualiai? Greičiausiai neatidžiai skaitėte antrąjį patarimą.
Kol jūsų oponentai rūpinasi pirmiau nurodytais reikalais, tiesiog pasinaudokite proga. Per krizę informacinis fonas, ypač reklamų ir korporatyvinės informacijos, sumažėja, nes taupymas tampa svarbesniu prioritetu nei komunikaciniai veiksmai. Atidžiai ištyrę rinką, tikrai būsite išgirsti ir pamatyti. Tik pasiūlykite jai tai, ko šiuo metu labiausiai reikia ir toje srityje, kurioje sumažėjo panašia veikla užsiimančiųjų pajėgumai.
Kaip skaitmeninė komunikacija karantino laikotarpiu yra gyvybiškai svarbi, taip kritine klaida tampa drastiškas sprendimas per krizę apskritai atsisakyti komunikacijos. Žinoma, suprantama, kad yra verslų, kurie dėl paskelbtų karantinų priemonių patiria didelių suvaržymų, tad priversti labai atidžiai peržvelgti savo išlaidas ir susispausti. Tačiau įsivertinkite, gal pakaks optimizuoti išlaidas, skirtas komunikacijai, o ne visiškai išbraukti šią eilutę iš įmonės biudžeto. Nebent norite paskelbus pandemijos pabaigą viską pradėti nuo nulio, o tai patikėkite, kainuos gerokai daugiau nei išlaikant bent minimalią komunikaciją, kad neliktum užmirštas. Tad esminis patarimas – kvėpuokite. Taip, metas mažų mažiausiai neįprastas ir nežinia, kiek jis truks, tad nieko tokio kartkartėmis vis dar pasijusti dainos „Mad World“ (liet. „Pakvaišęs pasaulis“) lyriniais subjektais. Tačiau net ir tokios būklės tas pasaulis nesustoja sukęsis. Virusas bus suvaldytas, ilgainiui sustiprėsime ir pasijusime šio to išmokę. Jei ne generuoti maksimalias pajamas, tai bent jau įvertinti galimybę paspausti ranką realiam pašnekovui, prieš pradedant komunikuoti.
Šią įžvalgą parašė: Dovilė Rusytė
Finansų ir verslo plėtros direktorė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž