Berta-and-agency_Greta-Lopetkaite-eksperto-zvilgnis-kelioniu-paketus-isigije-keliautojai-nepamena-su-kuo-keliauja-patarimai-padesiantys-„isgirsti-prekiu-zenkla

Kelionių paketus įsigiję keliautojai nepamena, su kuo keliauja: patarimai, padėsiantys „išgirsti“ prekių ženklą

Šią vasarą išvykstamasis turizmas ir vėl išgyveno neregėtas aukštumas, o dėl keliauti ištroškusių gyventojų dėmesio varžėsi gausios Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių gretos. Ir nors šiemet toliau netilo diskusijos dėl tiesioginių pardavimų didinimo nuosavuose kelionių organizatorių el. kanaluose bei agentūrų vaidmens, praktika rodo, jog absoliuti dauguma siūlomų kelionių paketų įsigyta būtent per kelionių agentus. Vis tik našesniems organizatorių rezultatams koją kiša ne pats pardavimo kanalas, o tai, kad kelionių agentūrose paketus įsigyjantys keliautojai sunkiai juos identifikuoja.  

Kas kuria, o kas parduoda keliones?

Turizmo paslaugų skaitmenizavimas ir el. komercijos srities plėtojimas šiandien yra pažangaus verslo būtinybė. Tačiau ne mažiau svarbi – nuosekli kelionių organizatoriaus komunikacija su vartotoju, kelionių agentūrose skatinant ieškoti jo atstovaujamo produkto. Pastaroji, pirmiausia, reikalinga tam, kad būtų nubrėžta labai aiški takoskyra tarp to, kokį vaidmenį atlieka agentūra ir kokį – organizatorius. 

Vartotojų apklausos rodo, jog ne tik keliautojai, bet ir dauguma šalies gyventojų painioja tarpusavyje kelionių organizatorius su kelionių agentūromis ir negali įvardyti, kokias funkcijas kelionės planavime pastarieji atlieka. Tais atvejais, kai kelionių organizatorius sinonimiškai tapatinamas su agentūra, iš kurios perkamas jo atstovaujamas kelionės paketas, nenuostabu, kad pasąmonėje greičiau užsifiksuoja būtent kelionę pardavusios ir asmenišką santykį su vartotoju užmezgusios agentūros vardas. 

Nepaisant to, kad dalis funkcijų persidengia ir vis daugiau kelionių agentūrų įgyja kelionių organizavimo licencijas, ieškantiesiems paprasto paaiškinimo, kaip atskirti vienus ir kitus, pravartu ištransliuoti, jog kelionių organizatoriai kuria produktus, šiuo atveju kelionių paketus, o kelionių agentūros juos parduoda. 

Iššūkis – „pramušti“ konkurencinį filtrą

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis, Lietuvoje šiuo metu veikia daugiau kaip 200 licencijuotų kelionių organizatorių, apie 80 jų užsiima tik išvykstamuoju turizmu. 

Taip jau yra, kad kelionių paketus parduodančios agentūros asortimente sugula ne vieno, o gausybės Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių pasiūlymai. Ir nors per ilgus metus būta įvairių praktikų, kaip kelionių organizatoriams atsidurti kelionių agentų klientams rekomenduojamų pasiūlymų viršūnėse, idealiu atveju pagal keliautojų norus ir poreikius bei finansines galimybes turėtų būti „išfiltruojamas“ labiausiai jo lūkesčius atitinkančio kelionių organizatoriaus pasiūlymas. 

Atsižvelgiant į tai, kad išvykstamasis užsakomasis turizmas daugiausia orientuotas į „masinį vartotoją“, tai atspindi ir supanašėję „universaliam keliautojui“ organizatorių siūlomi produktai – pasižymintys tomis pačiomis kryptimis bei paslaugomis. Tad norintieji „pramušti“ konkurencinį filtrą turi ne tik galvoti apie patrauklių kainų, unikalių krypčių, išskirtinių viešbučių, papildomų pridėtinių verčių siūlymą, bet ir tiesioginio kontakto, asmeninio ryšio su potencialiu keliautoju užmezgimą.  

Individualus „priėjimas“ ypač aktualus dabar, praėjus pandeminiam potyrių vakuumo laikotarpiui, kuomet gyventojai jaučia savotišką keliavimo alkį – yra išsiilgę nuotykių, naujų, unikalių patyrimų. Ir visai nesvarbu, ar perkama tipiška kelionė su „viskas įskaičiuota“, ar kiek mažiau tradicinis kelionės variantas, pavyzdžiui, savęs ieškojimo išvyka į viršukalnes. Individualaus dėmesio kelionių patirtį atliepia jau ne vienus metus užsienyje populiari ir boutique tipo kelionių konsultantų paslauga – patys produktų jie neparduoda, tačiau suplanuoja išskirtinius potyrius garantuosiančias keliones. Panašu, kad ši paslauga vis dažniau atranda vietą ir mūsų šalies rinkoje. Nors daug kam dar ji asocijuojasi tik su luxury, premium klasės kelionėmis, į šią nišą vis labiau žengia ir išskirtinių, teminių (sporto, saviugdos ir t. t.), bet nebūtinai prabangos tipo kelionių konsultavimas. 

Būkite trokštami, ne tik rekomenduojami

Koks svarbus vaidmuo tenka žmogiškajam ryšiui, asmeninėms rekomendacijoms renkantis produktus ir paslaugas, liudija vis daugiau vartotojų elgsenos tyrimų. Ne išimtis ir išvykstamasis turizmas, kur kelionių agentai parduoda ne tik kelionę ar kitą turizmo paslaugą, bet ir savo patirtį, įžvalgas, galimybę gyvai atsakyti į visus kilusius klausimus. Būtent dėl pastarojo elemento tik internetu, be „gyvo žmogaus“ konsultavimo, įsigyjamos kelionės ir automatizuoti procesai negali atsverti esminės keliaujančiojo savybės – dvejojimo dėl savo pasirinkimo ir noro gauti praktišką patarimą. 

Štai kodėl geras kelionių organizatoriaus santykis ir glaudus bendradarbiavimas su kelionių paketus parduodančiomis agentūromis – vienas esminių faktorių. Jei ne išskirtinėmis paslaugomis ar itin konkurencingomis kainomis, tai bent asmeninėmis agentų rekomendacijomis galite atsidurti kliento svarstymo lauke. O jeigu to santykio nėra arba jis ilgainiui prarandamas?  

„Apverskite“ lig šiol taikytą strategiją, perimdami kontrolę į savo rankas – ne tik vystykite siūlomą produktą, bet ir priverskite juo patikėti kitus. Užuot tenkinęsi pardavėjų pasakojimų nuotrupomis apie jus, tapkite abiem pusėms naudingais partneriais ir atvirai dalykitės savo ekspertiška patirtimi. Nelaukite, kol būsite rekomenduojami – tiesiog tapkite savo pačių sukurto, iki kaulų smegenų pažįstamo, produkto ambasadoriais ir savo lūpomis pasakokite tiek kelionių agentams, tiek tiesioginiam keliautojui unikalias istorijas. Juk tik jūs turite vadinamąjį know how, todėl galite geriausiai papasakoti, kaip jūsų asortimente siūloma kelionė buvo sukomplektuota. Tik jūsų pusėje – pardavimus generuojantis svertas bei svarbiausi argumentai, kodėl, pavyzdžiui, Turkijoje pasirinktas konkretus viešbutis gali maksimaliai patenkinti individualius jame apsistojusio keliautojo lūkesčius.  

Kitaip tariant, skirkite laiko ir resursų turinio rinkodarai – pasakokite įtraukiančias istorijas, megzkite atvirą dialogą su keliones parduodančiais partneriais ir keliautojais. Ilgainiui pamatysite, jog sukūrus pasitikėjimu grįstą abipusį ryšį keliautojai patys ims agentūrose pageidauti jūsų produkto, o paklausti, su kuo vyko atostogų – ilgai nesvarstę įvardys būtent jūsų atstovaujamą prekių ženklą. 

Šią įžvalgą parašė:

Projektų direktorė | Berta&Agency

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Uždaryti
type characters to search...
Uždaryti
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą pasirinkimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. View more
Sutinku
Nesutinku