Kalėdinės dovanos 2022-aisiais: aukos tapo gero tono ženklu
Dalis verslų šią savaitę kūrybinei agentūrai „autoriai“ paskelbus apie tai, kad dovanų šiemet verslo partneriams nedovanos ir nepageidauja jų gauti, prisidėjo prie idėjos aukoti, o ne dovanoti. Aukos skiriamos nukentėjusiesiems nuo karo Ukrainoje. Kita dalis verslų dar svarsto: ką daryti? Kaip teisingai pasielgti, jei turite verslo partnerių, kurių kultūrose dovanų neįteikimas yra prasto tono ženklas?
- Praėjusiais metais Pilietinės visuomenės instituto (PVI) atliktas 2020 m. Pilietinės galios indekso (PGI) tyrimas, kuris labiausiai susijęs su aukojimu, parodė, kad 2020 m. indekso vidutinė reikšmė kilo iki 41,3 balo iš 100 galimų, taip aplenkdama ir 2019 m. fiksuotą iki tol aukščiausią, 39,7 balų reikšmę.
- „Luminor“ užsakymu atlikta įmonių vadovų apklausa, kurios rezultatai paviešinti lapkričio pradžioje, parodė, kad aktyviausiai Ukrainą remia Lietuvos verslas. 32 proc. apklaustų verslininkų trečiąjį metų ketvirtį nurodė aukoję pinigų ar maisto produktų labdarai, nevyriausybinėms organizacijoms. Tai beveik 2 proc. punkto daugiau nei prieš tris mėnesius. Akivaizdu, kad kalėdiniu laikotarpiu šį procentą turėsime dar didesnį.
Tiesa, reikia nepamiršti, kad Vilnius ir kiti didieji miestai turi tam tikrų socialinio burbulo bruožų, kur atrodo, kad nuolat aukoja visi, tačiau reikia prisiminti, kad ne visi turi galimybių tai daryti nuolat, juolab, kad šiuo metu turime ne tik karo situaciją bet ir ekonominio sunkmečio nuojautas.
Šis metas sudėtingas, tad jei dar svarstote, geriau rinkitės padėti kitiems. Ar aukosite ar prisidėsite savo darbais – visai nesvarbu. Tai bus tvirtesnis žingsnis nei smulkios dovanos pirkimas.
Praktiški patarimai
Jei visgi svarstote, kaip šiemet pasielgti būtų teisingiausia, keli praktiški patarimai nuo mūsų agentūros, kurie galbūt padės apsispręsti.
- Mažos dovanos stiprina draugystę, tačiau auka šiemet iš tiesų yra prasmingesnis pasirinkimas.
- Nebijokite paaukoti mažesnės sumos. Bet kokiu atveju tai yra pagalba ir ne jos dydis, o pats gestas turi didžiausią prasmę.
- Neturite galimybių aukoti, nes verslui sekasi ne taip puikiai kaip norėtumėte? Skirkite savo laiko ir su kolektyvu prisidėkite prie pagalbos socialiai jautrioms grupėms. Joms taip pat vis dar reikia pagalbos! Galbūt netoliese esantiems senelių namams reikėtų pagelbėti nukasti sniegą teritorijoje?
- Įsivertinkite, jei turite klientų iš užsienio. Ne visose kultūrose dovanos neįteikimas bus priimtas kaip gero tono ženklas.
- Jei matote būtinybę dovanoti dovaną – atminkite, kad mažiau yra daugiau: rinkitės tvarų ir prasmingą daiktą arba suvartojamus, bet greitai negendančius produktus.
Ką „Berta&Agency“ pataria savo klientams?
Mūsų pačių klientai renkasi įvairiai: vieni šiemet ir aukoja, ir ruošia prasmingas dovanas tiek sau, tiek klientams, kiti apsiriboja aukomis ir dovanomis arba kalėdiniais pasibuvimais kolektyvui.
Mes su „Berta&Agency“ kolektyvu Kalėdų proga šiemet rinksimės tiek piniginę auką, tiek socialinį veiksmą, bet apie tai šiek tiek vėliau.
Šis metas sudėtingas, tad jei dar svarstote, geriau rinkitės padėti kitiems. Ar aukosite ar prisidėsite savo darbais – visai nesvarbu. Tai bus tvirtesnis žingsnis nei smulkios dovanos pirkimas.
O svarbiausia nepamiršti, kad kalėdinis laikotarpis yra gausus akcijų, aukų rinkimo, tačiau socialiai jautrios grupės pagalbos stokoja ne tik per Kalėdas. Aukodami išlikite nuoseklūs, tik taip iš tiesų prisidėsite prie pokyčio ir pagalbos ar jautriai visuomenės grupei Lietuvoje ar nukentėjusiesiems nuo karo Ukrainoje.
Šią įžvalgą parašė: Berta Čaikauskaitė
Komunikacijos konsultantė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž