Berta-and-agency_Dovile-Rusyte_eksperto-zvilgsnis-5-priezastys-kodel-finansiniu-paslaugu-sektoriui-butini-rysiai-su-visuomene

5 priežastys, kodėl finansinių paslaugų sektoriui būtini ryšiai su visuomene

Finansų temos šiandieniniame kainų krizės kontekste – neatsiejama kasdienybės dalis. Nepaisant to, finansinio sektoriaus atstovai savo komunikaciją vis dar grindžia priešpandeminio gyvenimo prielaidomis. O dauguma jų dar ir perdėtai tiki taip duodami būtent tai, ko reikia jų klientams. Stiprinant santykį su auditorija ir siekiant pasiūlyti labiausiai jos poreikius atitinkančias patirtis, ryšiai su visuomene – bene geriausias sprendimas įmonei priartėti prie kliento.

Tyrimai atskleidžia įmonių ir vartotojų nesusikalbėjimą

Pasaulinės tyrimų kompanijos „Wakefield Research“ atlikto tyrimo „Banking on the Customer Journey: 2022 Financial Services Insights“ duomenimis, tik 39 proc. vartotojų tikina, jog finansinių paslaugų įmonės komunikacija atitinka jų poreikius, ir tik 41 proc. apklaustųjų teigia, kad yra patenkinti įmonės komunikuojamomis žinutėmis. Palyginkime – net 82 proc. finansinių paslaugų prekių ženklų mano, kad klientai yra patenkinti jų komunikacinėmis žinutėmis. Tokia ryški skirtis tarp klientų ir prekių ženklų nuomonės rodo, jog finansinių paslaugų lyderiai yra pernelyg užtikrinti savo gebėjimu klientams suteikti geriausiai jų poreikius atitinkančias patirtis.

Abiejų pusių nesusikalbėjimas – akivaizdus. Visgi suprasti klientų poreikius ir, svarbiausia, kurti pasitikėjimą tarp klientų ir prekių ženklo yra gyvybiškai svarbu – ypač kai kalbame apie sektorių, komunikuojantį gana jautriomis finansų ir finansinio saugumo temomis. Vartotojų lūkesčiai dabartiniu kainų krizės laikotarpiu yra itin aukšti, todėl finansinių paslaugų prekių ženklai turi būti kaip niekad skaidrūs, patikimi ir autentiški, kad būtų kuriamas kokybiškas ir stiprus santykis su auditorija.

Kodėl ryšiai su visuomene?

Kuriamas santykis su auditorija prekių ženklams padeda išsiskirti minioje – juk gyvename laikais, kai daugybė  jų siūlo prekes ar paslaugas, kurių kainas galima palyginti vieno mygtuko paspaudimu. Tad tokie aspektai kaip prekių ženklo dalijami patarimai, žmogiškas buvimas šalia, gilinimasis į klientų problemas ir jų supratimas tampa svaria prekių ženklo pasirinkimo vartotojams dedamąja.

Geriausias būdas efektyviai kurti santykį su esamais ir potencialiais klientais – ryšiai su visuomene. Stereotipiškai manoma, jog šie padeda tik pasakoti, koks puikus ir gražus yra prekių ženklas, tačiau pasitelkus būtent šią komunikacijos rūšį visų pirma galima atliepti auditorijai rūpimas temas – o tai itin sustiprina įmonių rinkodaros strategijas bei leidžia siekti tikslų. Ryšių su visuomene privalumai daugialypiai, tad prieš nusprendžiant jiems neskirti daug dėmesio vertėtų apžvelgti pagrindines teikiamas naudas.

Pasitikėjimo kūrimas

Finansinės įstaigos, komunikuodamos edukacinėmis ir ekspertinėmis temomis, gali kurti ryšį su auditorija. Taip palaipsniui auginamas auditorijos pasitikėjimas, demonstruojama, kad įmonė išmano savo sritį, seka aktualijas ir gali pateikti auditorijai reikalingus sprendimus. Nuosekliais ryšių su visuomene veiksmais ilgainiui įtvirtinama įmonės ilgalaikė reputacija, kuri yra itin svarbi vyraujant neramiems laikams ar netikėtai ištikus krizei.

Ryšio mezgimas

Socialiniai tinklai seniai įgalino prekių ženklus betarpiškai bendrauti su savo klientais, taip pat atvėrė galimybes lengviau suprasti vartotojams kylančias problemas, klausimus bei abejones. Prekių ženklo įvaizdžio kūrimas socialiniuose tinkluose reikalauja atskirų strategijų, o bene sudėtingiausiu tinkamo socialinių tinklų valdymo aspektu tampa gebėjimas įtraukti auditoriją, ypač finansinio sektoriaus įmonėms. Ryšių su visuomene priemonės ir prekių ženklo komunikacija visuomeninėje žiniasklaidoje yra puikus būdas pradėti aktyvias diskusijas socialiniuose tinkluose. Derinant socialinių tinklų ir ryšių su visuomene strategijas, lengviau atliepiami visuomenei rūpimi klausimai.

Keičiamas požiūris į organizaciją

Šiandieninė komunikacinių kanalų gausa bei interneto galimybės leidžia vartotojams laisvai reikšti savo nuomonę apie bet kokią organizaciją. Kartais viešojoje erdvėje pateikiama nuomonė gali būti itin nepalanki prekių ženklui, nepaisant to, kad išsakytos mintys jo atžvilgiu ir klaidingos. Žinios sklinda greitai, o reputaciją išsaugoti gali tapti vis sudėtingiau.

Susiklosčius tokioms aplinkybės, viena efektyviausių taktikų – ryšių su visuomene kampanijos. Tai puikus būdas ne tik didinti prekių ženklo žinomumą, bet ir užtikrinti teigiamą auditorijos požiūrį į organizaciją. Tiesa, organinis turinys, priešingai nei perkama reklama, neretai visuomenės priimama daug palankiau. Susidūrusi su organiniu turiniu auditorija mano, kad informacija pateikiama pasitelkiant objektyvius šaltinius, kurie nėra suinteresuoti tiesioginiais pardavimais.

Didelis auditorijos pasiekiamumas

Viena didžiausių ryšių su visuomene naudų – lengvai pasiekiamos didelės masės. Vos viena žinia visuomeniniuose ar regioniniuose žiniasklaidos kanaluose – televizijoje, radijuje, laikraščiuose, interneto portaluose – leidžia informuoti plačią skirtingų žmonių auditoriją. Didelė ryšių su visuomene aprėptis užtikrina geresnį prekių ženklo žinomumą, o ilgalaikėje perspektyvoje – lengvesnį atpažįstamumą ir augantį auditorijos pasitikėjimą.

Pastiprina SEO

Tobulėjant technologijoms, SEO svarba neabejotinai auga, todėl prekių ženklų vardų minėjimas patikimose svetainėse, pavyzdžiui, didžiuosiuose naujienų portaluose, organiškai aukščiau iškelia prekių ženklą tokiose paieškos sistemose kaip „Google“. Taigi vartotojai lengviau randa prekių ženklą ir dažniau jį pastebi, o tai padeda stiprinti jo konkurencinį pranašumą prieš kitus tos pačios srities prekių ženklus.

Finansinio sektoriaus įmonėms, norinčiomis kurti unikalią vertę bei geriausiai atliepti vartotojų turimus lūkesčius, ryšiai su visuomene – ne tik efektyvi, bet ir būtina priemonė kasdienėse komunikacijos veiklose. Be prekių ženklo patikimumo ir reputacijos stiprinimo, žinomumo didinimo, išskirtinumo prieš konkurentus ir, žinoma, pardavimų didinimo, jie pasitarnauja mezgant ryšį su vartotojais ir siekiant efektyviau susikalbėti. Atsispirdama nuo anksčiau pateiktų tyrimo duomenų, linkiu telkti visas įmanomas pastangas siekiant išgirsti klientus ir su jais susikalbėti.

Šią įžvalgą parašė:

Finansų ir verslo plėtros direktorė | Berta&Agency

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Uždaryti
type characters to search...
Uždaryti
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą pasirinkimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. View more
Sutinku
Nesutinku