
2023 metų socialinių tinklų tendencijos: kokybė ar kiekybė klausti nebeteks. Praktiški patarimai, neleisiantys pasimesti
Kiekvieną gruodį aplanko ne tik šventinė atmosfera, bet ir naujausios įvairiausių sričių prognozės bei tendencijos. Arba, kaip populiaru sakyti, trendai. Pasaulinių ekspertų apžvalgas apie 2023 m. komunikacijos aspektus socialiniuose tinkluose stebiu jau nuo rudens – atėjo metas viską susumuoti ir pasidalinti su jumis. Galbūt, mano manymu, praktiškiausiai panaudojamų tendencijų sąraše atrasite tai, kas kitąmet padės pasiekti madingiausiųjų social media plotmėje topus.
👉 Tebekaraliauja videoturinys
Jau ne vienerius metus jis yra Nr. 1 komunikacijoje: nesvarbu, tai ilgesni vaizdo įrašai ar trumpieji reelsai ir tiktokai. Nors kitąmet pats formatas nepasikeis, visgi šiek tiek pokyčių numatoma turinyje. Su trenksmu pasirodžiusi platforma „BeReal“ parodė, jog visuomenė laukia autentiškumo, paprastumo – panašu, kad šis lūkestis bus aktualus ir kuriant videoformatą. Norėdami viską perteikti per tikrumo prizmę, filmuosime be brangių įrangų ir montažų, užteks telefono. Ir, aišku, geros idėjos.
👉 „User generated content“ bus dar aktualesnis
Tikrumo ir autentiškumo troškimas atsispindi ir čia. Vartotojų kuriamas turinys – organiškas ir patikimas, nes jį „gamina“ tokie patys žmonės, kurie jį ir žiūri. Prognozuojama, kad kitais metais vis daugiau prekių ženklų sugrįš prie „iš lūpų į lūpas“ komunikacijos – būtent pasitelkdami vartotojų sukurtą turinį. Juk ne naujiena, kad jį labiausiai iškėlusi platforma „TikTok“ jau pakeitė pagrindinę „Google“ funkciją – informacijos ieškojimą.
👉 Prioritetas tvarumui ir aplinkosaugai
82 proc. vartotojų pageidauja, kad įmonės pirmenybę teiktų pirmiausia žmonėms ir planetai, o ne pelnui. Tad 2023 m. šis noras niekur nepradings. Draugiškumas aplinkai ir klimato kaita tampa vis svarbesniais veiksniais, lemiančiais pirkimo pasirinkimą, tad tvarumo temos ne tik bendrai įmonės viduje, bet ir socialiniuose tinkluose – būtinos.
👉 „LinkedIn“ – ne tik darbo paieškoms
Jau dabar dažnai pastebiu, kad čia pasirodo vis daugiau turinio, kuris prieš keletą metų būtų visiškai nepriimtinas šiai platformai. Manoma, kad „LinkedIn“ algoritmai tapo palankesni asmeniškesniems įrašams, o jo patikimumas vis dar išlieka labai aukštas. Per pastaruosius metus pati platforma investavo į sprendimus, kurie skiria daug dėmesio turinio kūrimui – panašiai kaip ir kiti socialiniai tinklai. Tad nors ir negalime tikėtis didelių pokyčių jau 2023 m., pradėti keisti pažiūrį į šią „labai profesionalią“ platformą ir leisti sau šiek tiek atsipalaiduoti tikrai rekomenduojama.
👉 Mažos bei nišinės bendruomenės vs. didelės bendruomenės
Socialinių tinklų vartotojų skaičius kasmet auga, tačiau tai patinka ne visiems. Dėl šios priežasties žmonės ieško kitų komunikacijos priemonių ir telkiasi į grupes, kuriose bendrauti gali laisviau dėl vienodų pomėgių ir interesų. Tokios mikrobendruomenės turi mažesnę auditoriją, bet aukštą įsitraukimo lygį. Šiai tendencijai išnaudoti puikiai tinka „Facebook“ ir „LinkedIn“. „Facebook“ grupės jau auga, „LinkedIn“ irgi tiek pavieniai asmenys, tiek įmonės komunikuoja asmeniškiau ir jungiasi į „saviškių“ bendruomenes.
Komunikacija šioms nišinėms auditorijoms leidžia sufokusuoti ir komunikaciją tikslinei auditorijai. Ir nors susidaro siauras potencialaus kliento portretas, visgi gaunamas maksimalus poveikis: sukuriamas ryšys bei pasitikėjimas, kuriamas lojalumas ir generuojamos konversijos. Tad kokybė svarbesnė už kiekybę – visais gyvenimo atvejais.
👉 Šlovė dirbtiniam intelektui
Jo panaudojimas įvairiose srityse sparčiai populiarėja, taigi būdai įdarbinti AI savoms reikmėms domina ir komunikacijos žmones. Tokie įrankiai kaip „ChatGPT“, DALL·E , „Midjourney“ jau dabar padeda vartotojams kurti ir įsikvėpti. Kiek įmanoma automatizuoti įvairius komunikacijos procesus – svajonė, kuri, manoma, jau 2023-iuosius leis vadinti dirbtinio intelekto metais.
Bendrai tariant, socialiniuose tinkluose bus dar daugiau autentiško turinio ir bandysime tą patį rezultatą pasiekti su mažesnėmis pastangomis. Gal tikrai genialumas slypi paprastume? Kasmet trokšdami sukurti kažką naujo, neatrasto, stebinančio sugrįžtame prie elementaraus tikrumo (na, išskyrus AI įrankius, nes šita inovacija tikrai wow). Kaip ten bebūtų, linkiu Triušio metais griebti vieną kitą trendą už ausų ir šuoliuoti į sėkmingos komunikacijos laukus!
Šią įžvalgą parašė: Urtė Paldauskaitė
Jaunesnioji soc. medijos projektų vadovė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Kaip nepasimesti socialinių tinklų trenduose?
Sparčiai besivystančiame socialinių tinklų pasaulyje pastaruosius metus vyksta intensyvios disku
Komunikacija yra maratonas – ne sprintas
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž
Kada yra geriausias metas investuoti į prekių ženklo vertę?
Kasmet skelbiama „Kantar BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands “ tyrimo studija atskleidž