Berta-and-agency_eksperto-zvilgsnis_Monika-Baltake_ko-berta-and-agency-ismoko-apie-asmenine-komunikacija-linkedin-3-praktiski-patarimai

Ko „Berta&Agency“ išmoko apie asmeninę komunikaciją „LinkedIn“: 3 praktiški patarimai

Asmeninė komunikacija + verslo tikslai + „Linkedin“ – formuluotė, kuri visaip linksniuojama jau kelerius metus, o tema tikrai nagrinėta, išakėta ir išnarstyta skirtingais pjūviais. Darbdaviai bando įtraukti darbuotojus ir įgalinti juos kaip prekių ženklo ambasadorius, specialistai mėgina stiprinti savo pačių matomumą profesiniame sektoriuje, skeptikai kvestionuoja naudą ir sako, kad tai tik šauksmas tyruose. O didžioji dalis vis dar negali apsispręsti, kuriai pusei pritaria labiausiai. Vieningo atsakymo nebus, tačiau jį galima rasti savo įmonėje – remiantis tikrais atvejais. Tai kokia ta nauda prekių ženklui, jei apie jį kalba patys darbuotojai, ir ko „Berta&Agency“ išmoko iš savo patirties?

Diena, kai naujienų srautas nusidažė rožine spalva

2022 m. spalio 13 d. „Berta&“ ryškiai ir garsiai pasidarė savo prekių ženklo reinventioną ir tapo „Berta&Agency“. Pokytis ne simbolinis ir ne kosmetinis, nes po trejų metų atėjo ne tik branda, bet ir krypties išgryninimas – esame praktiškos komunikacijos agentūra ir praktiškai norime savo klientams padėti laimėti. Pasiruošta buvo visokeriopai – ne tik atnaujinta ženklo ekipuotė, bet ir paruoštas vizualinis paketas darbuotojams, jei šie panorėtų pasikeisti ir asmeninį skaitmeninį drabužį. Jokios prievolės jį „vilktis“, bet dauguma tai padarė – priešingu atveju šitų įžvalgų veikiausiai nė nebūtų. (O apie pokyčio priežastis ir formą geriausiai parašė Berta.)

Pasipylė ir žodinės žinutės – išsakėme asmenines mintis apie naują savo etapą. Tekstų, kaip ir komunikavusių kolegų, buvo daug ir įvairių: nuo dideles sekėjų bazes turinčių iki tokių, kurie prie „LinkedIn“ prisijungė praktikos metu, nuo ilgų long-readų iki lakoniškų pasisakymų. Prieš paprašydama komandos pasidalinti rezultatais, išsikėliau tris hipotezes, kurias norėjau patikrinti skaičiais. Po gerų dviejų valandų, vieno spalvingo Excelio ir kokių 200 padūsavimų gimė šios įžvalgos. Važiuojam.

Hipotezė #1: fotografijos veiks geriau nei grafika

Pasiteisino. Įrašai, kurie buvo pasidalinti su žmogaus nuotrauka, turėjo stipriausius įsitraukimo koeficiento (engagement rate, toliau – ER) balus tiek tarp sekėjų (followers engagement rate) – vid. 24,22 %, tiek tarp visų, kurie pamatė įrašus (impressions engament rate %).

  • Socialiniai tinklai sukurti žmonėms, o ne mašinoms, todėl daug tyrimų rodo[1], kad žmonės labiau reaguoja į vizualus, kuriuose atpažįsta, mato kitus.
  • Jūsų sekėjai naršydami naujienų sraute greičiausiai atpažins jus, stabtels pamatę jūsų nuotrauką ir padarys interakciją.
  • Abstrakti grafika neneša žinutės, o „LinkedIn“ vartotojai įpratę gauti informaciją greitai ir lengvai suprantama forma (pvz., grafiniame infografike).
  • Nepamirškite, kad vizualas priklauso nuo pasakojamos istorijos.
 

Vid. sekėjų ER %

 

 

Vid. parodymų ER %

 

Vid. parodymų skaičius

Grafika

8,40

1,98

2139

Portretas

24,22

2,29

2090

Bendras vidurkis:

10,44

2,04

2091

👉PATARIMAS PRAKTIŠKAI KOMUNIKACIJAI. Paįvairinkite savo įrašų iliustracijas fotografijomis (itin tinka renginių akimirkos, pasakojant savo augimo istoriją ir pan.) Ir būtinai eksperimentuokite kaitaliodami grafiką su fotografijomis – atrasite savo temai tinkamiausią formatą.

[1] Experiment: Do Photos With People Perform Better on Instagram?

Hipotezė #2: sekėjų skaičius neturės didelės įtakos įsitraukimui ar parodymams

Pasiteisino (bet su išimtimis). Įrašų parodymų (impressions) ER beveik nesiskyrė tarp autorių, kurie turi 4000+ sekėjų, ir kurie vos perkopę 100. Vidutinis visų įrašų įsitraukimo rodiklis buvo 2 %. Kiek kitokie rezultatai matosi skaičiuojant įsitraukimą tik sekėjų (followers) bazėje. Rezultatai kalba už save: beveik visi įrašai buvo parodyti keliasdešimt kartų didesnėms auditorijoms nei autorius turėjo sekėjų. Tačiau iš praktiškos komunikacijos pusės svarbiau yra stebėti, kaip turinys priimamas visos auditorijos, pamačiusios įrašą.

  • Sekėjų skaičius yra svarbus, tačiau daug svarbiau – įtraukiantis turinys.
  • Reguliariai kuriant turinį, kuris domina auditoriją, suteikia naudos ir įtraukia, sekėjų skaičius didės natūraliai.
  • Sekėjų skaičius nėra vienintelis rodiklis, ar žmogus kuria įdomų turinį (kiek žinote tokių, kurie turi itin daug kontaktų, tačiau beveik nieko nerašo arba tai daro prastai?).

Įrašas

Sekėjų skaičius

Įrašo parodymai

Sekėjų ER %

Parodymų ER %

#1

2381

4242

2,6

1,4

#2

4474

4745

1,9

1,8

#3

774

1279

3,6

2,2

#4

242

2026

17,4

2,1

#5

1217

1557

2,0

1,5

#6

166

2758

27,7

1,7

#7

90

1000

28,9

2,6

#8

1581

1525

1,6

1,7

#9

997

1615

3,3

2,0

#10

46

778

43,5

2,6

#11

157

1269

20,4

2,5

#12

188

2550

25,5

1,9

#13

192

1630

22,9

2,7

#14

540

989

4,3

2,3

👉 PATARIMAS PRAKTIŠKAI KOMUNIKACIJAI. Nenustokite kurti, net jei dabar jaučiatės per mažas ar nesugeneruojantis daug parodymų. Pasidarykite analizę, kuri parodys, jog kryptis yra (įsitraukimas geras), dabar reikia tik laiko ir strategiškai susidėlioti „išėjimo į eterį“ laikus bei temas.

Hipotezė #3: įrašai, kuriuose yra asmeninės patirties, suveikė geriau nepriklausomai nuo ilgio

Pasiteisino iš dalies. Lyginant sekėjų įsitraukimą (followers ER), įrašai, kuriuose buvo asmeniškos patirties (kaip autorių veikia, kaip jis supranta įmonės pokyčius ir pan.), laimėjo įmušę į vienus vartus tiems, kuriuose labiau koncentruotasi į įmonės pozicijos išdėstymą: 16,1 % vs. 8,2 %. Ir visgi didelio skirtumo tarp įrašų parodymų (impressions) ER nėra: 2,1 % vs. 2 %. Asmeniškos patirties įrašai, nepaisant, kokio ilgio buvo – dominavo tarp sekėjų, tačiau plačiojoje auditorijoje geriausius rezultatus pasiekė trumpesni (<800 spaudos ženklų).

  • Kaip ir geriau veikiančio vizualo atveju, taip ir šiame rezultatai nestebina: sekėjai matydami jūsų turinį ir jūsų asmeninę patirtį gali ją lengvai susieti su pažįstamu veidu. Susitapatinti ir rasti save.
  • Įrašas labiau apie kompaniją, produktą (kitaip tariant, ne apie jus) platesnę auditoriją sudomins… arba ne. Tai skaičių žaidimas ir eksperimentas. Taip pat galimybė kūrybiškai pažiūrėti į temą.
  • Ilgis įtakos turi mažiau nei gera įrašo struktūra, kuri leidžia tekstą skaityti greičiau ir paprasčiau.
  • Šiuos duomenis interpretuoti sunkiausia, nes daug kas priklauso nuo temos, žinutės ir tikslo. Tačiau būtent šioje dalyje yra daugiausia vietos kūrybiškumui ir eksperimentams.
 

Vid. sekėjų ER %

Vid. parodymų ER %

Bendras vid. sekėjų ER %

Bendras vid. parodymų ER %

 

Asmeniškas

Brand įrašas

Asmeniškas

Brand įrašas

  

Ilgas

12,40

1,97

2,23

1,54

8,92

2,00

Trumpas

 

11,40

 

2,28

11,40

2,28

Vidutinis

17,60

1,64

1,93

1,70

14,94

1,89

Bendras vidurkis

16,11

8,21

2,01

2,06

12,46

2,04

👉 PATARIMAS PRAKTIŠKAI KOMUNIKACIJAI. Daugiau autentiškos patirties pasakojant net apie savo produktą (dar kartą perskaitykite pabrauktą žodį). Socialiniai tinklai yra žmonėms ir apie žmones, todėl natūralu, kad asmeniškumas priimamas natūraliau. Daug tyrimų rodo[1], jog įžengėme į autentiškumo amžių socialinėse platformose, kai atviros istorijos priimamos geriau nei filtruota realybė. Sėkmės, nesėkmės, pamokos, patarimai auditorijai – visa tai turi ne tik padėti sekėjui gauti naują kryptį, bet ir atskleisti, kas jūs esate kaip žmogus. Žmonės nori bendrauti su žmonėmis, o ne su kompanijomis.

[1] Consumer Trend: Gen Z Seeks More Authenticity in Social Media

Vieno teisingo atsakymo nėra

Neabejoju, kad bent keli, perskaitę šį tekstą, įžvelgė teiginių, kurie jų praktikoje galimai parodė visiškai priešingus rezultatus. Tame ir komunikacijos įdomumas: tai, kas veikia vieniems, nebūtinai tiks kitiems. „Berta&Agency“ reinventiono kampanijos rezultatai jaunesniems kolegoms davė kryptį ir įžvalgų keliauti tolyn, senbuviams – naują atspirties tašką, tačiau tai tik pradžia ir pamatai ateities analizėms. Visgi svarbiausias patarimas, kurį duodu kiekvienam žmogui ir klientui, su kuriuo kuriame praktišką komunikaciją: matuokite rezultatus, eksperimentuokite ir pirmiausia lygiuokitės į save.

Šią įžvalgą parašė:

Soc. medijos komandos vadovė | Berta&Agency

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Uždaryti
type characters to search...
Uždaryti
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą pasirinkimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. View more
Sutinku
Nesutinku