Ar dirbtinis intelektas pakeis komunikacijos strategus?

Praeitų metų pabaigoje pasaulis pamišo dėl ChatGPT – pokalbiais tarp vartotojo ir programos paremto dirbtinio intelekto (AI) įrankio (chatbot), atsakančio sklandžiais sakiniais į įvairius klausimus. Praėjus vos kelioms savaitėms nuo starto tiek studentas, tiek marketingo ir komunikacijos profesionalas su šia programa pradėjo bendrauti kasdien – tokio stulbinančio susidomėjimo nesulaukė net Instagram, Snapchat ir TikTok.

Interneto svetainių stebėjimo platformos SimilarWeb duomenimis, šių metų sausį ChatGTP turėjo per 100 milijonų aktyvių vartotojų. Tiktok kūrėjams prireikė devynių mėnesių, kad surinktų tokio dydžio bendruomenę, o Instagram – net trisdešimt.

Nenuostabu, kad socialiniuose tinkluose ir portaluose viena skaitomiausių temų tapo ne tik ko tikėtis iš AI technologijų, tokių kaip ChatGTP, bet ir kokios darbo vietos išnyks. Viena tokių – marketingo ir komunikacijos specialistai bei strategai. Tačiau ar tikrai teisingai supratome futuristų ir verslo analitikų įžvalgas?

🤖 Skandalinga tiesa ne tokia ir skandalinga

Parašyti šį tekstą įkvėpė prieš mėnesį Washing Post publikuotas straipsnis „Inside the secret list of websites that make AI like ChatGPT sound smart”. Straipsnio autoriai paskelbė skandalingą tiesą, kuri ne tokia ir skandalinga. AI programos  pateikia ne „pramąstytus“ atsakymus, o tik santrauką iš rastų informacijos šaltinių internete. 

Vizualas iš „Washing Post“

Net ir mano darbiniame komunikacijos socialiniame burbule šis įrašas sulaukė dėmesio. „Tiek apie tą „intelektą”. Tiesiog kokybiškas kopijavimas“, – lyg demaskuodamas didžiausią melą savo Facebook paskyroje rašė vienas žinomiausių  komunikacijos ekspertų Lietuvoje.

Dirbtiniu intelektu paremtos priemonės būtent taip ir veikia – gali palengvinti kasdieninius darbus, bet ne juos pilnai atlikti, ypač kai reikia kritinio mąstymo ar kūrybinių sprendimų. Todėl strategai skiriasi ne tik nuo AI robotų, bet ir įprastų specialistų – jie geba greitai pamatyti didįjį paveikslą (the big picture) ir galvoti nestandartiškai. 

 

🤖 Problema ne technologijos

Smagu patikėti, kad vos už  kelis eurus ar nemokamai galima gauti AI sugeneruotą turinį, kuriuo pasidalinus socialiniuose tinkluose vartotojams nuneš stogus. Tačiau paskaičius tokių programėlių naudotojų komentarus nusišypsau – dalis skundžiasi, kad programa sukuria prastos kokybės vizualinį turinį, kita dalis, kad tekstas neturi tos ugnelės. Viena tokių yra Midjourney, kuri sugeba generuoti įmantrius kūrinius, jei užklausa pateikta tikslingai, o tam taip pat reikia gebėjimų, kuriuos dažniausiai turi tik išmanantys savo sritį specialistai.

 

🤖 Vietoje pabaigos. Ar laikas strategams keisti profesiją?

Ne, jeigu prekių ženklų strategas yra… strategas. Technologijos vystosi sparčiau nei mūsų įpročiai, todėl drįstu teigti, kad inovacijas mėgstantys specialistai ir jomis besidomintys ne tik išlaikys savo vietas, bet taps dar labiau trokštami ir reikalingi.

Šią įžvalgą parašė:

Marketingo ir digital konsultantas | Berta&Agency

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Uždaryti
type characters to search...
Uždaryti
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą pasirinkimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. View more
Sutinku
Nesutinku