Renginių organizatoriai: po pandemijos žmonės išmoko vertinti kur kas paprastesnius dalykus
Pasaulinė pandemija daugiau ar mažiau palietė visus sektorius. Visgi bene skaudžiausius jos smūgius pajautė renginių organizatoriai, kurių veikla yra tiesiogiai susijusi su gyvo kontakto, susibūrimų būtinybe. Per šį laikotarpį jiems teko ir visiškai sustabdyti savo veiklą, ir gerokai pasukti galvas, kaip prisitaikyti prie naujos realybės pasiūlant visiškai naujus renginių formatus. Apie jų industriją ir pandemijos nulemtus pokyčius tinklalaidėje „Berta&Talks“ pasakoja renginių ir kūrybinių projektų organizavimo įmonės „Purslai“ bendraįkurėjos Vytautė Rupeikaitė ir Liucija Alubickytė.
Kalbant apie tas pačias online konferencijas, tai šis pokovidinis formatas tikrai liks. Ir liks ilgam. Dažnu atveju įmonės renkasi tokius renginius dėl logistinių patogumų, ypač, jeigu jų veikla yra tarptautinė.
Renginių industrijoje jau dirbate ne vienerius metus, tačiau pastarieji buvo absoliučiai išskirtiniai. Koks jausmas apima galvojant būtent apie šį laikotarpį ir kokias patirtis susirinkote per pandeminius metus?
Vytautė: Labai įdomūs pandeminiai metai buvo, ypač mums, kai sustojo visi darbai. Ikipandeminiu laikotarpiu išgyvenom pakylėjimą darbų prasme, buvo labai daug veiklos. Atėjo pandemija ir viskas sustojo kardinaliai. Pirmas karantinas – dar nežinom naujų formatų, dar nežinom, kas į ką išvirs, kaip čia ką daryti, kaip visgi tą veiklą užkurti, kokio tipo formatai, kokie renginiai gali vykti. Buvo labai daug nežinomybės ir labai daug neaiškumo, naujų dalykų. Tuo pačiu buvo gera, nes kai žinai, kad turi kažkokias naujas aplinkybes gyvenime, pradedi galvoti kitaip. Atsirado nauji formatai, naujos renginių formos, iš kurių kelios išliko iki šiandien, dalis – nepasiteisino. Popandeminiu laikotarpiu rinka pasidarė kitokia, bet man toks jausmas, kad ji prasiplėtė. Gali daryti daugiau dalykų, o aplinkybės, kurios mums atrodė ribojančios arba neįmanomos, išnyko.
Liucija: Man asmeniškai buvo smagu pajausti tą žmonių ilgesį, džiaugsmą, kai jie susiburia ir ima vertinti kur kas paprastesnius dalykus. Tikrai jautėsi, ypač gal sostinės rinkoje, toks persivalgymas ir persisotinimas renginiais: kuo mus nustebinsit? kas atsitiks? Po pirmojo karantino galima buvo bet ką žmonėms duoti ir matyti, kaip jis džiaugiasi. Labai patiko stebėti šį pokytį ir įvertinimą. Kaip Vytautė minėjo, atsiradusios naujos formos sumažino pasaulį. Pavyzdžiui, jeigu anksčiau į konferencijas būdavo sudėtinga prisikviesti tam tikrą pašnekovą, dabar yra taip lengva, nes tiesiog prisijungi online ir jau bet kokį svečią gali turėti. Nereikia derinti nei jo skrydžio, nei užimtumo. Pasaulis išties susitraukė, o galimybės, atrodo, iš vienos pusės lyg apribojo, tačiau iš kitos – labai prasiplėtė.
Pandemija jums buvo neeilinė dar ir dėl to, kad įkūrėte savo renginių organizavimo įmonę. Kodėl būtent tuo laikotarpiu, kai daugelis žmonių pradėjo atsargiau galvoti apie savo ateitį, netgi atsisakė mylimos industrijos ir išėjo savęs ieškoti kitur?
Pandemija jums buvo neeilinė dar ir dėl to, kad įkūrėte savo renginių organizavimo įmonę. Kodėl būtent tuo laikotarpiu, kai daugelis žmonių pradėjo atsargiau galvoti apie savo ateitį, netgi atsisakė mylimos industrijos ir išėjo savęs ieškoti kitur?
Vytautė: Poreikis turėti savo veiklą ir įmonę brendo jau ilgai. Iki karantino mes gyvenom labai intensyviu tempu, buvo labai daug darbų, tad natūralu, jog neturėjome patogaus laiko pradėti savo veiklą, išsigryninti, kaip mūsų įmonė turi atrodyti, ko mes iš jos norime ir t. t. Visgi pandeminis laikotarpis padėjo suprasti, kad tas laikas jau atėjęs, kad dabar reikia žengti tą žingsnį. Mes turėjom laiko pasiruošti, padėlioti, pasigalvoti, padiskutuoti, apmąstyti. Puikiai laiką tam ir išnaudojom. Pirmi veiklos rezultatai buvo kur kas aukštesni, nei pačios tikėjomės. Prie sėkmės prisidėjo ir tai, kad rinkoje reikėjo naujų vėjų. Mūsų klientai patvirtino faktą, kad visgi tų naujovių ir kitokio požiūrio į renginį, kuris yra nusistovėjęs kai kuriose įmonėse, jau reikia.
Liucija: Žinoma, buvo situacijų, kai iš aplinkos išgirsdavom klausimą: „Ar jūs juokaujat? Gi pandemija, gi viskas yra taip nestabilu ir jūs vėl einate į tą pačią rinką, kuri yra pati nepastoviausia ir labiausiai gavo į kaulus per pandemiją?“ Bet mums atrodė kitaip. Dar juokavom tarpusavy, kad pabandom, o gal mes būsim čia kaip genijai ir išeisim labai tinkamu metu. Tas iš tikrųjų ir pasiteisino. Labiausiai mes norėjom bendros veiklos, nes esam viena kitą išbandžiusios, mums sekasi kartu dirbti, tad nusprendėm daryti tai, kas mums sekasi geriausiai.
Kai buvo pandemijos laikotarpis visi renginiai praktiškai sutilpo į ekranus, atsirado hibridiniai, „drive-in“ formatai. Kaip sekėsi tada prisitaikyti jums ir užsakovams?
Liucija: Vyko eksperimentai ir jie tebevyksta iki šiol. Faktas, kad emocijos yra visai ne tos. Online renginiai gali visiškai atliepti konferencinių, oficialių renginių poreikius. Kalbant apie pramoginius, komandinius renginius, patys klientai pamatė, kad visgi neverta į juos investuoti, nes jausmas visiškai ne toks kaip gyvame renginyje ir jo tikrai negali kompensuoti.
Vytautė: Turėjom drive-in renginių epizodus, vieno atlikėjo be žiūrovų renginius arba tuos pačius online renginius. Nuo pat pradžių žmonės bandė tai daryti, bet suprato, kad yra sudėtinga, kuomet reikia žmogų, būnantį prie ekranų, dar pakviesti į renginį prie ekrano. Pramoginiai renginiai gali būti smagūs, bet tai neprilygsta tam, ką mes galime turėti gyvai. Kita vertus, visi suprato, kad mes tam tikru laikotarpiu negalime turėti gyvo renginio, todėl turime alternatyvą ir žmonės tuo džiaugėsi lygiai taip pat. Jie tikrai buvo pavargę nuo darbų namuose, nuo tos nesikeičiančios aplinkos ir priverstinio įprasto gyvenimo sustojimo. Mano nuomone, drive-in formatas neprigijo ir nepasiteisino, nes vėlgi tu esi uždarytas, sunku stebėti ir įsijausti į renginį. Emocijų gal ir daugiau žiūrint online, bet visi nori būti šalia ir jausti bendrumą – bendrauti, draugauti, dalintis viskuo, kas vyksta šalia.
Kalbant apie tas pačias online konferencijas, šis pokovidinis formatas tikrai liks. Ir liks ilgam. Dažnu atveju įmonės renkasi tokius renginius dėl logistinių patogumų, ypač jeigu jų veikla yra tarptautinė. Šiandien pasaulis yra tikrai sumažėjęs, o mes galime turėti pranešėjus iš bet kur, nebelieka problemų su skrydžiais, tauposi laikas. Anksčiau tokie renginiai buvo visiškai neįsivaizduojami, o dėl pandemijos tapo norma.
Šią įžvalgą parašė: Kristina Sušinskaitė
Projektų direktorė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Už „Berta&Talks“ – jau antras garbingas apdovanojimas
Vilniaus verslo moterų tinklas (VVMT), veikiantis prie Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūm
Influencerių rinkodara ir prekių ženklai: kaip sukurti efektyvią sinergiją?
Nuomonės formuotojai (angl. influencers), kuriuos noriai sekame, kuriais pasitikime ir į kuriuos
Postpandeminės kelionių tendencijos – kaip jos keitėsi ir ko dažniausiai svetur ieško lietuviai?
Daugelis mūsų jau pradeda skaičiuoti dienas iki vasaros bei planuoti savo atostogas, neretai –