A. Kulitaitė paatviravo apie influencerių darbo užkulisius: buvau socialinių tinklų prostitutė – imdavau viską, kas duodavo pinigų
Nuomonių formuotojų gausa šiandieninėje paslaugų rinkoje – nekelia nuostabos. Dar kitaip vadinami influenceriai apima įvairias rinkos sritis – nuo grožio ir pramogų iki finansinio raštingumo mokymų. Kaip asmeniui pasirinkti tinkamiausią kelią norint reprezentuoti savo vardą, o prekių ženklų atstovams atsirinkti tą nuomonės formuotoją, kuris tinkamai atstovautų įmonės vertybes, o pirkėjai galėtų tapatintis su prekių ženklu?
Apie tai ir kiek daugiau „Berta&Talks“ tinklalaidėje diskutuoja komunikacijos strategė Aurelija Astrauskė su nuomonės formuotoja Agne Kulitaite ir ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja Dr. Dominyka Venciūtė.
Manau, kad mūsų nuomonių formuotojų rinka darosi vis įdomesnė.
Agne, kada supratai, jog būnant nuomones formuotoja galima iš to užsidirbti? Kaip jautiesi šiame amplua?
Agnė: Tiesa pasakius, aš to norėjau ir tikslingai ėjau šiuo keliu. Tai dariau ne dėl pinigų, apie juos net negalvojau. Mane domino nemokamos prekės. Pati tuo metu dirbau su gerai Lietuvoje žinoma nuomonės formuotoja. Neslėpsiu, kildavo pavydas matant paliktas dovanas prie durų. Tai būdavo įvairios veido ir odos priežiūros priemonės, kurioms išleisdavau dideles pinigų sumas. Vis pagalvodavau: „Dieve, kaip to norėčiau“.
Laikui bėgant pradėjau stebėti, ką influenceriai daro socialiniuose tinkluose, kokius vaidmenis jie yra pasirinkę. Ilgą laiką mąsčiau ir nusprendžiau kalbėti apie buvimą be antrosios pusės, vyną bei skanų maistą. Mačiau, kad šis vaidmuo pritraukia daugelį žiūrovų, nes jie gali lengvai susitapatinti. Netrukus pradėjo augti sekėjų skaičius. Kai gavau pirmąjį piniginį pasiūlymą, supratau, kad galiu iš to ir užsidirbti.
Ar galima išgyventi iš nuomonės formuotojo komunikacijos?
Agnė: Viskas priklauso nuo tavo pasiekiamumo ir kokia yra tikslinė auditorija. Jeigu dirbi tikslingai ir įdedi pastangų į šią sferą, tuomet tikrai įmanoma išgyventi. Manau, kad kai kurie netgi labai gerai gyvena.
Dominyka, kaip vertinate nuomonių formuotojų rinką Lietuvoje? Ar pastebite skirtumų arba panašumo tarp užsienio žvaigždžių?
Dominyka: Manau, kad mūsų nuomonių formuotojų rinka darosi vis įdomesnė. Pirmieji nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose, kurie tapo garsūs – jau buvo garsūs dėl kitų priežasčių, kaip televizijos laidų arba kitaip vieši asmenys. Šiandien žmonės tampa garsūs dėl kuriamo turinio. Dėl šios priežasties rinka tampa vis įdomesnė, nes dauguma nėra tiesiog gyvenimo būdo influenceriai, vis dažniau pastebime, jog pasirenkamos nišinės sritys. Daugėja įvairių sričių specialistų, kurie socialiniuose tinkluose nori suburti lojalią auditoriją. Palyginus su užsienio rinka, norėčiau išsakyti komplimentus Lietuvos nuomonės formuotojams. Normalu, kai užsienio mados ir grožio industrijos nuomonės formuotojai nori vizualiai gražiai perteikti kuriamą turinį, tačiau pastebime, jog Lietuvos nuomonės formuotojai taip pat investuoja į kokybę. Tai apima vizualinius sprendimus, tekstų rašymą, žinučių išpildymą. Vienintelis skirtumas tarp Lietuvos ir užsienio rinkos – sekėjų skaičius, kuris yra mažesnis dėl šalies populiacijos.
Agne, ar nuomonės formuotojo dalia yra lengva? Ar yra sunku nepasiduoti neigiamai kritikai, komentarams?
Agnė: Manau, kad būtų sunku teigti, jog mano dalia yra sunki dėl blogų komentarų, nes aš kryptingai ėjau. Dažnai neapsiriboji ta mintimi, jog visas tavo pasaulis yra vien tėvai ir keli draugai. Tave pastebi vis daugiau žmonių, o manymas, jog turi visiems patikti yra kvailas. Žinoma, pradžioje buvo skaudu skaityti neigiamus komentarus, ypač apie išvaizdą. Pasitaikydavo ir prastų dienų, kuomet skaitydavau apie save neigiamus dalykus, bet vėliau išmoksti į juos nereaguoti.
Iš kitos pusės, tai nestebina, nes mano temos nėra vien apie gražius dalykus. Kartais paliečiu temas, kurios yra kontraversiškos ir mano nuomonė išsiskiria iš daugumos, todėl negatyvi reakcija yra suprantamas reiškinys. Kiekvienas viešas asmuo turėtų tai įsisavinti ir suprasti, jog dirbant tokioje srityje neigiami komentarai neišvengiami ir reikia su jais susitaikyti.
Dominyka, ar reikia nuomonės formuotojams kalbėti sudėtingomis temomis? Dažnai tai daro įtaką prekių ženklams, tad ar jautrių temų palietimas viešoje erdvėje neužveria durų naujoms galimybėms?
Dominyka: Manau, kad šiandien autentiškas turinys, kaip Agnė minėjo, nėra vien apie mielus ir gražius dalykus. Jis gerokai įdomesnis bei autentiškesnis, todėl žmonės kalbantys įvairiomis temomis viešai turi didesnę galimybę surinkti nemažą auditoriją. Žinoma, neatsiejama dalis yra vertybinis tapatumas tarp nuomonės formuotojų bei pasiekiamų sekėjų.
Kalbant apie prekių ženklus, visgi priklauso nuo paties prekių ženklo. Jeigu tai yra stambus, didelis prekių ženklas, kuris jokia kaina nenori rizikuoti savo reputacija, tuomet kai kurios temos gali pasirodyti per daug jautrios. Tačiau šiuolaikiniame pasaulyje tai nėra didelė kliūtis, nes atviras ir tikras bendravimas skatinamas ir vertinamas teigiamai. Kiekvieno nuomonės formuotojo asmeninis pasirinkimas kiek atvirumo reikia skleisti viešoje erdvėje. Nusibrėžiamos savos ribos.
Agne, kaip tu pasirenki, kur yra ribos?
Agnė: Man atrodo, kad dažnai ribų nejaučiu (juokiasi). Man asmeniškai nėra įdomūs „nuglaistyti“ žmonės, nes jie – melagiai arba sociopatai. Tokių žmonių pati nestebiu, bet tikiu, kad jie susirenka didesnes auditorijas, nes daugelis pavydi gražaus ir tobulo gyvenimo, kokį perteikia socialinėse medijose.
Aš geriau turėsiu mažesnę auditoriją ar pateikiamų užsakymų skaičių, tačiau būsiu įdomi sau. Būsiu moteris, kuri nebijo kalbėti apie dalykus, kurie man rūpi. Grįžtant prie temos apie ribas, pripažįstu, jog kartais būnu pernelyg griežta arba kategoriška. Ne kartą teko ištrinti įrašą dėl aštresnio komentaro.
Kaip tu atsirenki, su kuriais prekių ženklais dirbsi?
Agnė: Pripažinsiu, kad vienu metu buvau socialinių tinklų prostitutė – imdavau viską, kas duodavo pinigų. Tačiau laikui bėgant supranti, kad tai – vertybės, kurias įteigi savo sekėjams. Vėliau išsigryninau savas vertybes ir laikausi tvirtos nuomonės, jog nenoriu dirbi su homofobiškomis kompanijomis, kurios palaiko šeimų maršą, įmonėmis, kurios skatina žmones nesiskiepyti.
Iš kitos pusės, mane atsirenka patys prekių ženklai. Jie mato, kokias vertybes puoselėju bei kokią poziciją palaikau, todėl manau, jog prekių ženklų atstovai, kurių nuomonės su manosiomis išsiskiria, nesistengia pradėti ryšių. Šie prekių ženklai nenorėtų, kad juos reklamuočiau ir manau, kad tai būtų neteisingas kelias.
Dominyka, Agnė sako, kad kartais tenka ištrinti žinutę, kuri buvo paviešinta socialiniuose tinkluose. Kaip prekių ženklams apsisaugoti nuo išsišokimo?
Dominyka: Agnė išsakė taiklią nuomonę, jog žmogus, kuris viešai išreiškia savas vertybes, iš anksto apsisaugo nuo užklausų, kurios galėtų būti kontraversiškos. Tad šiuo atveju, tai yra prekių ženklų atstovų užduotis tinkamai išanalizuoti nuomonės sekėjo tikslinę auditoriją.
Kita vertus mes negalime sukontroliuoti tam tikrų aplinkybių. Galime tikėtis, jog nuomonės formuotojai neatsidurs nepalankioje situacijoje, bet aš tikiu, jog tokie dalykai nutinka kiekvienam ir nebūtinai jie priklauso nuo nuomonės formuotojo elgesio ar išsakytos numonės. Manau, kad skandalai, kuriuos pastebime kasdien, ilgainiui užsimiršta ir viskas grįžta į savas vėžias.
Šią įžvalgą parašė: Aurelija Astrauskė
Komunikacijos strategė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Už „Berta&Talks“ – jau antras garbingas apdovanojimas
Vilniaus verslo moterų tinklas (VVMT), veikiantis prie Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūm
Influencerių rinkodara ir prekių ženklai: kaip sukurti efektyvią sinergiją?
Nuomonės formuotojai (angl. influencers), kuriuos noriai sekame, kuriais pasitikime ir į kuriuos
Postpandeminės kelionių tendencijos – kaip jos keitėsi ir ko dažniausiai svetur ieško lietuviai?
Daugelis mūsų jau pradeda skaičiuoti dienas iki vasaros bei planuoti savo atostogas, neretai –