Komunikuojantis vadovas: kodėl vis dar retenybė Lietuvos įmonėse?
Šiomis dienomis ypač daug kalbame apie lyderystę įvairiomis formomis. Ne išimtis ir įmonių vadovai, kurie vis dažniau ir aktyviau domisi, kaip bendrauti su darbuotojais ir jiems įkvėpti motyvacijos, įgalinti, tačiau nepelnytai pamiršta savo kaip vadovo komunikacijos rolę. Kokią įtaką gali turėti visai įmonei ir darbuotojų įtraukimui vadovo asmeninis prekių ženklas? Į šį klausimą tinklalaidėje „Berta&Talks“ atsakė asmeninio prekių ženklo konsultantė Olga Kairienė bei įmonės „Profitus“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Čijunskytė.
Aš mėgstu sakyti, jog asmeninis prekių ženklas yra kiekvienam, kuris turi tikslų. Jeigu kalbame apie vadovą, jis tikrai turi tikslų ir visai nesvarbu, ar yra samdomas, ar nuosavos įmonės savininkas.
Kas yra asmeninis prekių ženklas?
Olga: Man asmeninis prekių ženklas yra kelias į lyderystę, pasitikėjimą savimi ir stiprią reputaciją. Tai yra jausmas, įspūdis, kurį mes sudarome ir ką kiti apie mus atsiliepia. Tai yra labai sąmoningas procesas, kuomet mes žinome, kas esame, kokios yra mūsų stiprybės, kaip norime būti matomi, ir tai darome per labai tikslingą komunikaciją, vientisą įvaizdį ir darnų santykį su kitais.
Ar daug Lietuvoje turime lyderių, kurie moka komunikuoti ir sėkmingai vystyti asmeninį prekių ženklą?
Olga: Labai džiaugiuosi, kad mes turime tokius lyderius. Matau, kad tendencija yra gerėjanti, auganti ir jų vis atsiranda. Visgi gyvai susitinkant su vadovais matau, kad dar turime labai daug kur nueiti, jog galėtume sakyti, kad turime daug kalbančių lyderių. Tendencija gera, bet kol kas ne visi to nori ir ne visi mato tame prasmę. Kai kuriems tai yra per daug svetima komunikacija. Taigi, tai galėtų būti daroma aktyviau.
Viktorija, esate viena iš vadovių, kuri aktyviai komunikuoja socialiniuose tinkluose. Tai jums gaunasi organiškai ar turite tikslą ir dirbate ties tuo kryptingai?
Pradėjau aktyviai komunikuoti 2011 m. socialiniame tinkle „Facebook“, nes pastebėjau, kad man tai padeda pritraukti naujų klientų. Nuo tada dalinuosi, ką veikiu tiek asmeniniame gyvenime, tiek darbe, nes pastebėjau, jog jeigu daliniesi tik darbiniais dalykais, tampi neįdomus. Buvo toks momentas, kai marketingo komanda peržiūrėjo visus mano socialinius tinklus ir patarė keletą dalykų ištrinti – kai kuriems jų pritariau, o kai kuriuos palikau, nes aš tokia esu. Taigi, man svarbiausia, kad tai, kuo daliniesi, būtų tikra ir nuoširdu. Iš tikrųjų man tai gaunasi natūraliai, pati noriu dalintis savo pasiekimais, savo patirtimi. Nesakau, kad darau tai profesionaliai, bet nuolatos papasakoti apie savo sėkmę, apie tai, ką veiki, padėkoti komandai, man yra svarbu. Jeigu tai dar sukuria pridėtinę vertę, tai kodėl gi ne?
Dažnai įmonių komunikacija sutapatinama su vadovų komunikacija. Ar būtų galima dėti lygybės ženklą tarp įmonės prekių ženklo ir jūsų asmeninio?
Viktorija:Žinoma, nes aš esu savo įmonės veidas – nesu tik vadovė, tai yra mano įmonė. Finansų srityje, kurioje dirbu, labai svarbu pasitikėjimas ir reputacija. Savo pinigus investuojantys žmonės turi pasitikėti dirbančia komanda. Tai yra iš tikrųjų sutapatinama ir aš esu tas žmogus, kuriuo jie turi pasitikėti, kad priimtų sprendimą investuoti.
Kokių įmonių vadovams yra rekomenduojama aktyviau komunikuoti? Ar samdomi vadovai taip pat turėtų aktyviai komunikuoti?
Olga:
Aš mėgstu sakyti, jog asmeninis prekių ženklas yra kiekvienam, kuris turi tikslų. Aš mėgstu sakyti, jog asmeninis prekių ženklas yra kiekvienam, kuris turi tikslų. Jeigu kalbame apie vadovą, jis tikrai turi tikslų ir visai nesvarbu, ar yra samdomas, ar nuosavos įmonės savininkas. Tai ypač tinka vadovams, kurie dirba komunikacijos, marketingo, pardavimų ar personalo srityse. Šiems žmonėms tai yra būtinybė, nes jie dirba su žmonėmis ir daro jiems įtaką. Komunikacija ir darbas su asmeniniu prekių ženklu yra vienas geriausių būdų daryti įtaką. Dažnai vadovai daug dvejoja, tačiau jeigu jie tai darytų, išties sulauktų didelio palaikymo.
Taip pat labai svarbu įmonėje turėti ne vieną komunikuojantį žmogų. Prie generalinio direktoriaus galėtų šalia atsistoti personalo, marketingo ir pardavimų vadovai – tuomet yra komanda ir organizacija nesisieja tik su vienu veidu. Rezultatas – turime mažesnę riziką, kad vadovui išėjus sugrius visos įmonės reputacija.
Organinis turinys yra labiau įtraukiantis ir vertingesnis. Kaip rekomenduotumėte patiems vadovams įsitraukti į komunikaciją?
Olga: Mes pradedame daryti tai tada, kai pajaučiame vertę. Visi tyrimai rodo, kad vadovams verta komunikuoti ir tai yra išties reikšminga. Net 82 proc. žmonių sako, jog labiau pasitiki įmone, kurios vadovas yra komunikuojantis socialinėje erdvėje. Taip pat toks vadovas gali labiau įtraukti ir motyvuoti darbuotojus. Paklausus žmonių, ar juos motyvuoja, kai vadovas ar kolegos pasidalina grįžtamuoju ryšiu po jų įrašais, 87 proc. pasakė, kad juos tai labai motyvuoja. Jei vadovas atsisako būti socialinėje erdvėje, bet jo darbuotojai jau yra, tai jis nekuria ryšio. Netgi pakomentuodamas, jis galėtų prisidėti prie motyvacijos. Visi tyrimai ir tendencijos rodo, kad žmonėms tai yra svarbu. Jeigu mes norime turėti stiprią darbdavio komunikaciją ir kultūrą, vadovų komunikacija tampa būtinybe.
Viktorija: Tai yra labai svarbu darbdavio įvaizdžio formavimui. Tavo komunikacija pritraukia žmones ateiti, atsiųsti CV ir iš tavęs jie gali susidaryti nuomonę, kokia viduje bus įmonės kultūra. Kitas svarbus aspektas – gali padėkoti darbuotojams, klientams, pasidalinti savo pasiektais rezultatais.
Šią įžvalgą parašė: Aurelija Astrauskė
Komunikacijos strategė | Berta&Agency
Jums taip gali būti įdomu:
Už „Berta&Talks“ – jau antras garbingas apdovanojimas
Vilniaus verslo moterų tinklas (VVMT), veikiantis prie Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūm
Influencerių rinkodara ir prekių ženklai: kaip sukurti efektyvią sinergiją?
Nuomonės formuotojai (angl. influencers), kuriuos noriai sekame, kuriais pasitikime ir į kuriuos
Postpandeminės kelionių tendencijos – kaip jos keitėsi ir ko dažniausiai svetur ieško lietuviai?
Daugelis mūsų jau pradeda skaičiuoti dienas iki vasaros bei planuoti savo atostogas, neretai –